Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem

Vydáno: 9 minut čtení

Osmý díl seriálu, jenž nabízí nahlédnutí do života malých neveřejných škol, které zpravidla vznikly v posledních deseti letech, bude monotematicky věnován středobodu všeho dění – řediteli. Přesněji jeho roli, kompetencím a především vztahu se zřizovatelem školy. Pětice ředitelek a ředitelů z různých a mnohdy velmi odlišných škol popisuje svou aktuální pozici. Krom jejího vymezení vůči zřizovateli nás nechávají nahlédnout také do dalších dílčích témat. Na jakých principech jsou budovány vztahy v rámci školy? Jakou roli hraje v životě školy školská rada? Jakými způsoby zapojují do rozhodování svůj tým?

 

Ředitelka, spolek a proměna rolí
Do tématu vztahu ředitele školy a jejího zřizovatele vstupujeme v roudnické Základní škole SMART. „Zřizovatelem školy je zapsaný spolek, který dále zastřešuje dětskou skupinua jazykovou školu. Tyto instituce jsou samostatné, ale existuje mezi nimi jistá synergie. Členové spolku dohlížejí na činnost školy formálně prostřednictvím spolkových orgánů a mnozíi neformálně jako rodiče, zaměstnanci nebo členové školních orgánů. Spolek nedisponuje žádnými finančními prostředky ani personálními kapacitami, prostřednictvím kterých by mohl podpořit chod školy, případně převzal některé administrativní nebo provozní povinnosti,“ vysvětluje ředitelka školy Klára Koubská a k popisu situace přidává časové hledisko: „Po pěti letech fungování je funkce spolku v souladu se stanovami primárně kontrolní. V úvodních náročných letech byla ale role čl

Související dokumenty

Pracovní situace

Odvolaný vedoucí zaměstnanec (ředitel školy, zástupce ředitele) a výpověď z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení
Předávací protokol v souvislosti s ukončením výkonu činnosti ředitele školy
Předávací protokol
Rozvoj pedagogických pracovníků
Stávka pedagogických pracovníků z pohledu zřizovatele
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Statutární orgán, zástupce statutárního orgánu
Hospitace
Konání pedagogické rady
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Návštěva u lékaře
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Pracovní cesty

Poradna

Nahrazení zkoušky z cizího jazyka v profilové části maturitní zkoušky výsledkem standardizované zkoušky
Rozsah PPČ u ředitele školy
Proplacení přespočetných hodin za suplování řediteli školy
Specializační příplatek
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Započtená praxe ředitele
Odvolání ředitele střediska volného času
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Cestovní náhrady při pracovní cestě
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Vzdání se funkce

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?