Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?

Vydáno: 8 minut čtení

V prvním dílu seriálu o zakládání nových neveřejných škol jsme se věnovali motivaci zřizovatelů pustit se do dobrodružství, které budeme v následujících dílech postupně mapovat. Nyní se zaměříme na část mezi myšlenkou založit školu a žádostí o zápis do rejstříku škol a školských zařízení. Zapsat, či nezapsat? To je, oč tu běží.

Založení a rozjezd školy #2: Do rejstříku, nebo ne?
Mgr.
Marek
Adler
učitel, kouč, lektor, www.marekadler.cz, marek@marekadler.cz
Když není jiná cesta
Zapsat. Takto jednoznačnou odpověď nabízí Miroslava Adamcová, dnes již bývalá ředitelka pražské ZŠ Heřmánek: „Vznikli jsme před deseti lety, kdy ještě nebylo vůbec obvyklé, aby někdo fungoval tak, že zapíše všechny děti do domácího vzdělávání a vytvoří ‚komunitní školu‘. Velkým zdrojem inspirace pro nás bylo sledovat, jak vznikla jedna taková americká ‚škola‘. Pronajali si prostory, založili ‚školu‘ a s ničím se netrápili. To my jsme přesně udělat necht