ČŠI zprávy
Projekt TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) je rozsáhlou mezinárodní srovnávací studií, která každé čtyři roky zjišťuje úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice a v přírodních vědách. Mezinárodní srovnávací charakter TIMSS umožňuje zapojeným zemím porovnávat své výsledky s ostatními zúčastněnými zeměmi a společně s dalšími zjištěními z dotazníkových a dalších šetření tak přispívá k mezinárodnímu dialogu o osvědčených postupech v matematickém a přírodovědném vzdělávání.
Mezinárodní šetření ICILS (International Computer and Information Literacy Study) získává od roku 2013 poznatky o dovednostech žáků v oblasti počítačové a informační gramotnosti a od roku 2018 také mapuje oblast informatického myšlení. Jedná se o projekt Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání (IEA).
Metodické doporučení s názvem Aktivní škola, které bylopůvodně zaměřeno na podporu pohybových aktivit žáků v základních a středních školách, bylo rozšířeno o zcela novou kapitolu. Tato kapitola se specificky zaměřuje na podporu pohybových aktivitu dětí v mateřských školách. Tento krok reagujerostoucí zájem o vzdělávání mladších dětí, který je v posledních letech stále více v popředí zájmu odborné veřejnosti i rodičůPovinné předškolní vzdělávání, které bylo zavedeno jako součást vzdělávacího systému, nabízípříležitost pro systematický rozvoja podporu pohybových aktivit již od útlého věku
Tematická zpráva ČŠI
Sekundární analýza
Sekundární analýza
Ve školním roce 2023/2024, v rámci přijímacího řízení na střední školy, byla uchazečům poprvé nabídnuta možnost podat přihlášku elektronicky nebo v papírové formě, přičemž nejčastěji uváděli tři preferované kombinace škol a studijních oborů.
Nejnovější statistiky a analýzy, které mapují situaci ohledně odkladů povinné školní docházky v ČR i v zahraničí.
Tematická zpráva
Národní zpráva PISA 2022 obsahuje přehled nejdůležitějších zjištění o úrovni matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti patnáctiletých žáků v České republice v kontextu všech zapojených zemí a regionů (37 zemí OECD a 44 partnerských zemí). Kompetenční pojetí testů PISA se soustředí především na schopnost praktického využití znalostí, které si žáci osvojili ve škole, v autentických situacích, s nimiž se mohou setkat v běžném životě. Tímto se šetření PISA odlišuje od jiných velkých mezinárodních šetření, která ve větší míře vycházejí z obsahu národních kurikul.
Zpráva komentuje zejména důvody vyhlášení konkurzů, charakteristiky uchazečů, vlastní průběh konkurzů a jejich výsledky.