Národní zpráva TALIS 2024
V posledních letech vzrostla spokojenost českých učitelů s pracovními podmínkami. Výsledky mezinárodního šetření OECD TALIS 2024 potvrzují, že čeští učitelé patří k evropské špičce v oblasti digitálních technologií a umělé inteligence. Výrazným problémem zůstává i nízká společenská prestiž učitelské profese.
Vzdělávací systémy se v uplynulých letech potýkají s řadou neočekávaných výzev, které proměňují podobu výuky a prostředí, v nichž učitelé pracují. Jsou to právě učitelé a ředitelé škol, kteří musejí umět pružně reagovat na měnící se kontext, požadavky a také očekávání ze strany žáků, jejich rodičů, tvůrců politik, ale i společnosti jako celku. Často přitom mohou mít pocit – a zjištění uvedená v této zprávě to dokládají – že se jim nedostává potřebné podpory a ve své práci se setkávají s nedostatkem porozumění a uznání. To vše se může významně propisovat do vnímané atraktivity učitelské profese a motivace čerstvých absolventů svoji učitelskou dráhu nejen zahájit, ale také v ní dlouhodobě
setrvat.
Národní zprávu TALIS 2024 si můžete přečíst ve formátu elektronické publikace nebo si ji stáhnout jako PDF.
Zdroj: ČŠI; https://csicr.cz/cz/Aktuality/Narodni-zprava-TALIS-2024