V loňském Letním speciálu představil Václav Trojan v článku „Noví, malí, neotřelí“ odpovědi zřizovatelů soukromých škol na otázku, proč se rozhodli založit novou školu, a zároveň vyzval k podrobnějšímu prozkoumání. Je čas hozenou rukavici zvednout a vydat se společně s týmy nových, především malých a zpravidla i neotřelých škol na dobrodružnou pouť od prvotního záměru po každodenní život v prvních letech fungování.
Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Mgr.
Marek
Adler
učitel, kouč, lektor, www.marekadler.cz
Nejprve se však vypořádejme s jednou námitkou. Ano, žáci soukromých škol tvoří v českém základním školství výraznou menšinu (necelá 2 %). Ano, polovina z celkového počtu žáků těchto škol žije v Praze a Středočeském kraji. Ano, je to malá sociální bublina. Zároveň však nelze přehlížet fakt, že počet škol se soukromým zřizovatelem roste. Podle statistik MŠMT žádala v posledních pěti letech o zápis do rejstříku škol každoročně přibližně padesá