Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...

Vydáno: 9 minut čtení

Původní ideje zřizovatelů nových malých škol se v minulých dílech našeho seriálu proměnily v reálný plán a ten v zápis do rejstříku škol MŠMT. Než však prvního září žáci usednou poprvé do lavic, je třeba získat ty, kteří se budou o žáky starat. Učitele, vychovatele, asistenty a další postavy, které se stanou srdcem a duší v budoucnu snad stabilně fungujícího organismu. Zároveň pak v průběhu náročného rozjezdu a pod tíhou nutných změn není jednoduché si tyto hrdiny v týmu udržet.

Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, …
Od nadšení a dobrovolnictví k profesionalitě
„Na začátku byly jádrem týmu tři maminky s různými profesemi, jedna z nás učitelka. Tak jsme fungovaly dva roky, poté se projevila únava z náročného projektu a začaly se různit pohledy na to, jak se má škola dále vyvíjet,“ začíná své vyprávění Klára Koubská, ředitelka ZŠ SMART v Roudnici nad Labem. Nastaly tak první změny: „Kromě nesouladu ohledně směřování školy bylo problémem i to, že jsme již dále nechtěly a nemohly pracovat zadarmo. Škola si ale tři, i když velmi podhodnocené manažerské platy nemohla dovolit. Najaly jsme proto nové zaměstnance, kteří nebyli zatížení historií vzniku školy. Jedna ze zakladatelek z projektu úplně odešla, zbylé dvě si jasně rozdělily kompetence a odpovědnosti a pracují ve škole dále.“

Související dokumenty

Pracovní situace

Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků - přechodná ustanovení
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Adaptační koordinátor
Informace k možnostem zaměstnávání ukrajinských občanů na pozici pedagogického pracovníka
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Cestovní náhrady
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Přespočetné hodiny - mimořádná opatření
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Minimální mzda státu EU a výjezdy škol do zahraničí
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání

Poradna

Prodloužení zkušební doby
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Doprovod do školy
Asistent pedagoga
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Doplnění pedagogické kvalifikace; asistent pedagoga
Asistent pedagoga
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Úvazek asistenta
Platová třída
Odměna za očkování
Pracovní smlouva
Nárok na příplatek za suplované hodiny u vychovatelek nebo asistentek
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?
Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem