Původní ideje zřizovatelů nových malých škol se v minulých dílech našeho seriálu proměnily v reálný plán a ten v zápis do rejstříku škol MŠMT. Než však prvního září žáci usednou poprvé do lavic, je třeba získat ty, kteří se budou o žáky starat. Učitele, vychovatele, asistenty a další postavy, které se stanou srdcem a duší v budoucnu snad stabilně fungujícího organismu. Zároveň pak v průběhu náročného rozjezdu a pod tíhou nutných změn není jednoduché si tyto hrdiny v týmu udržet.
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, …
Od nadšení a dobrovolnictví k profesionalitě
„Na začátku byly jádrem týmu tři maminky s různými profesemi, jedna z nás učitelka. Tak jsme fungovaly dva roky, poté se projevila únava z náročného projektu a začaly se různit pohledy na to, jak se má škola dále vyvíjet,“ začíná své vyprávění Klára Koubská, ředitelka ZŠ SMART v Roudnici nad Labem. Nastaly tak první změny: „Kromě nesouladu ohledně směřování školy bylo problémem i to, že jsme již dále nechtěly a nemohly pracovat zadarmo. Škola si ale tři, i když velmi podhodnocené manažerské platy nemohla dovolit. Najaly jsme proto nové zaměstnance, kteří nebyli zatížení historií vzniku školy. Jedna ze zakladatelek z projektu úplně odešla, zbylé dvě si jasně rozdělily kompetence a odpovědnosti a pracují ve škole dále.“