Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...

Vydáno: 9 minut čtení

Původní ideje zřizovatelů nových malých škol se v minulých dílech našeho seriálu proměnily v reálný plán a ten v zápis do rejstříku škol MŠMT. Než však prvního září žáci usednou poprvé do lavic, je třeba získat ty, kteří se budou o žáky starat. Učitele, vychovatele, asistenty a další postavy, které se stanou srdcem a duší v budoucnu snad stabilně fungujícího organismu. Zároveň pak v průběhu náročného rozjezdu a pod tíhou nutných změn není jednoduché si tyto hrdiny v týmu udržet.

Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, …
Od nadšení a dobrovolnictví k profesionalitě
„Na začátku byly jádrem týmu tři maminky s různými profesemi, jedna z nás učitelka. Tak jsme fungovaly dva roky, poté se projevila únava z náročného projektu a začaly se různit pohledy na to, jak se má škola dále vyvíjet,“ začíná své vyprávění Klára Koubská, ředitelka ZŠ SMART v Roudnici nad Labem. Nastaly tak první změny: „Kromě nesouladu ohledně směřování školy bylo problémem i to, že jsme již dále nechtěly a nemohly pracovat zadarmo. Škola si ale tři, i když velmi podhodnocené manažerské platy nemohla dovolit. Najaly jsme proto nové zaměstnance, kteří nebyli zatížení historií vzniku školy. Jedna ze zakladatelek z projektu úplně odešla, zbylé dvě si jasně rozdělily kompetence a odpovědnosti a pracují ve škole dále.“

Související dokumenty

Pracovní situace

Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků - přechodná ustanovení
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Cíle profesního učení
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Přespočetné hodiny - mimořádná opatření
Virtuální hospitace: cesta k lepší škole
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Účast na školení během víkendu
Hodnocení pedagogického pracovníka
Ukázka části pracovní náplně pedagogického pracovníka
Ochrana pedagogů
Pracovní doba pedagogického pracovníka

Poradna

Prodloužení zkušební doby
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Nárok na příplatek za suplované hodiny u vychovatelek nebo asistentek
Pracovní poměr na dobu určitou a souběžný pracovní poměr učitele a asistenta pedagoga
Asistent pedagoga jako vyučující v rámci PSPP
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Asistent pedagoga, pedagog
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Asistent v roli třídního učitele
Učitel autoškoly a adaptační období
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Doprovod do školy
Asistent pedagoga
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Doplnění pedagogické kvalifikace; asistent pedagoga
Asistent pedagoga
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?
Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem