Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele

Vydáno: 10 minut čtení

Předchozí díl seriálu o rozjezdech malých neveřejných škol byl věnován ředitelům a jejich vztahům se zřizovateli. Většina příběhů ukazovala formát, kdy ředitelem školy je osoba, která byla v projektu od samého začátku. Co se ale stane, když se zřizovatel z jakéhokoliv důvodu rozhodne hledat ředitele z vnějšího prostředí? Jak takový výběr může probíhat? Co je v jeho průběhu důležité? A jaké přináší výsledky? Pojďme se podívat na zkušenosti tří zřizovatelů a jednoho ředitele.

Jeden zřizovatel, více škol a propracovaný systém
Společnost Scio dnes zřizuje jedenáct základních škol. První byla založena v září 2015, takže ve Sciu již mají s hledáním ředitelů bohaté zkušenosti. „Jsme větší organizace a máme propracovaný systém, který se nám dlouhodobě osvědčuje. Daří se nám nacházet zajímavé osobnosti,“ říká spokojeně Dana Grausová, která má ve společnosti na starosti péčio vedení škol.
„ScioŠkolu vždy vede tandem. Jeden je oficiálně ředitelem a druhý jeho zástupcem, ale pro nás interně jde o skutečný tandem, v rámci kterého jsou na každé škole trochu jinak rozděleny kompetence. Jen jeden z tandemu potřebuje pedagogické vzdělání. Je pro nás důležité, aby ve vedení byly rozmanité osobnosti se zkušenostmi z různých oborů,“ popisuje Dana Grausová specifika tandemového vedení a jedním dechem dodává: „Když doplňujeme tandem, máme vydefinované kompetence , které potřebujeme doplnit. Zároveň současný člen vedení do výběru hodně vstupuje. V případě

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak zadat školní web
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Kdy může zřizovatel odvolat ředitele školy?
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Kompetence vedoucích zaměstnanců a jiných zaměstnanců v oblasti kontroly
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Návštěva u lékaře
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Pracovní cesty
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zajištění personalistiky ve škole
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci

Poradna

Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Výuka Aj
Odvolání ředitele školy
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?
Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem