Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 5. část: Jak na změnu ve vedení školy

Vydáno: 9 minut čtení

Ředitel naživo je dvouletý akreditovaný vzdělávací program pro dvojice / trojice z vedení škol. Je určen pro ředitele základních a středních škol a jejich zástupce, kteří mají motivaci pracovat na tom, aby se děti v jejich školách učily naplno a s radostí, a chtějí své zkušenosti sdílet. V sérii rozhovorů si v letošním školním roce povídáme s absolventy programu o využití získaných znalostí a dovedností ze vzdělávacího programu v životě školy. V dnešním rozhovoru se zaměříme na změnu ve vedení školy. A povídat si tentokrát budeme netradičně pouze s paní ředitelkou. Mgr. Štěpánka Černá, MBA, ředitelka 6. základní školy v Chebu, totiž Ředitele naživo absolvovala s původním panem zástupcem a teprve poté se rozhodla pro změnu ve vedení školy.

Ředitel naživo posunuje školu vpřed
5. část: Jak na změnu ve vedení školy
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK, lektorka, konzultantka a mentorka
6. základní škola v Chebu má kapacitu 600 žáků, v současné době je v ní 554 žáků, o které se stará 48 učitelů, 16 asistentů a 5 vychovatelek školní družiny. Vize školy zní: „Společně se učíme, společně rosteme, společně uspějeme. Podporujeme učení každého žaka, aby se učil s radostí a naplno a za své učení přebíral odpovědnost.“
Proč právě Ředitel naživo?
Ř

Související dokumenty

Pracovní situace

Předávací protokol
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Specializační příplatek
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Předávací protokol v souvislosti s ukončením výkonu činnosti ředitele školy
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogického pracovníka - pro malotřídní školy
Specifika skončení pracovního poměru vedoucího zaměstnance, jehož pracovní poměr vznikl jmenováním
Odvolaný vedoucí zaměstnanec (ředitel školy, zástupce ředitele) a výpověď z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Školní družina a kritéria ČŠI
Kdy může zřizovatel odvolat ředitele školy?
Začínající učitelé
Řízení změny
Založení pracovního poměru jmenováním – zástupce ředitele
Způsoby skončení pracovního poměru a prací konaných mimo pracovní poměr
Rozvázání pracovního poměru dohodou
Rozvázání pracovního poměru výpovědí
Výpovědní důvody
Zákaz výpovědi
Písemná forma a doručení výpovědi

Poradna

Změna ředitele v soukromé škole
Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Rozsah PPČ u ředitele školy
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Odvolání ředitele střediska volného času
Započtená praxe ředitele
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Odvolání ředitele školy
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Výkon veřejné funkce
Granty
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce

Články

Seriál

Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 7. část: Jak zavést do školy kritické myšlení
Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 6. část: Jak zapojit žáky do chodu školy
Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 5. část: Jak na změnu ve vedení školy
Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 4. část: Jak efektivně pracovat se žáky s odlišným mateřským jazykem
Ředitel naživo posunuje školu vpřed - 3. část: Jak efektivně nastavit hodnocení učitelů
Ředitel naživo posunuje školu vpřed - 2. část: Jak nastavit společná setkávání učitel - žák - rodič
Ředitel naživo posunuje školu vpřed - 1. část: Jak vytvořit vizi školy