Ve 2. pololetí školního roku 2024/2025 je vhodné se zaměřit na zkvalitnění pedagogického vedení školní družiny a školního klubu a na vyhodnocení správnosti a srozumitelnosti informací předávaných zákonným zástupcům účastníků o výši úplaty za zájmové vzdělávání ve veřejné školní družině a školním klubu, právu na osvobození od úplaty nebo snížení úplaty ve veřejné školní družině nebo školním klubu.
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2024/2025
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialista na školskou legislativu, www.monikapuskinova.cz
Činnost školní družiny a školního klubu ve všech měsících 2. pololetí školního roku 2024/2025
Ve 2. pololetí školního roku 2024/2025 se mohou školní družiny a školní kluby soustředit na posouzení a vyhodnocení činnosti v 1. pololetí školního roku. Je vhodné se zaměřit zejména
-
na vlastní poskytování zájmového vzdělávání,
-
na komunikaci se zákonnými zástupci nezletilých účastníků školní družiny nebo školního klubu,
-
na vedení dokumentace školní družiny nebo školního klubu.
Reflexe poskytování zájmového vzdělávání může být spojena např.
-
s posouzením obsahu školního vzdělávacího programu a návrhy na jeho změnu,
-
se zjištěním, zda a jak se dále pracuje s výsledky vnitřní a vnější evaluace (např. s výsledky hospitací, posouzením činnosti školní družiny nebo školního klubu Českou školní inspekcí); zda jsou přijímána opatření korespondující s koncepcí rozvoje školní družiny a školního klubu a zda se je daří ve stanovených termínech realizovat.
Při promýšlení zájmového vzdělávání poskytovaného školní družinou nebo školním klubem se lze opřít o výsledky prezentované Českou školní inspekcí v dokumentu
Kvalita vzdělávání ve školním roce 2022/2023 - výroční zpráva.
1)Posuzování efektivní komunikace s