Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele

Vydáno: 10 minut čtení

Předchozí díl seriálu o rozjezdech malých neveřejných škol byl věnován ředitelům a jejich vztahům se zřizovateli. Většina příběhů ukazovala formát, kdy ředitelem školy je osoba, která byla v projektu od samého začátku. Co se ale stane, když se zřizovatel z jakéhokoliv důvodu rozhodne hledat ředitele z vnějšího prostředí? Jak takový výběr může probíhat? Co je v jeho průběhu důležité? A jaké přináší výsledky? Pojďme se podívat na zkušenosti tří zřizovatelů a jednoho ředitele.

Jeden zřizovatel, více škol a propracovaný systém
Společnost Scio dnes zřizuje jedenáct základních škol. První byla založena v září 2015, takže ve Sciu již mají s hledáním ředitelů bohaté zkušenosti. „Jsme větší organizace a máme propracovaný systém, který se nám dlouhodobě osvědčuje. Daří se nám nacházet zajímavé osobnosti,“ říká spokojeně Dana Grausová, která má ve společnosti na starosti péčio vedení škol.
„ScioŠkolu vždy vede tandem. Jeden je oficiálně ředitelem a druhý jeho zástupcem, ale pro nás interně jde o skutečný tandem, v rámci kterého jsou na každé škole trochu jinak rozděleny kompetence. Jen jeden z tandemu potřebuje pedagogické vzdělání. Je pro nás důležité, aby ve vedení byly rozmanité osobnosti se zkušenostmi z různých oborů,“ popisuje Dana Grausová specifika tandemového vedení a jedním dechem dodává: „Když doplňujeme tandem, máme vydefinované kompetence , které potřebujeme doplnit. Zároveň současný člen vedení do výběru hodně vstupuje. V případě

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Mediální vzdělávání
Odvolaný vedoucí zaměstnanec (ředitel školy, zástupce ředitele) a výpověď z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Předávací protokol v souvislosti s ukončením výkonu činnosti ředitele školy
Předávací protokol
Rozvoj pedagogických pracovníků
Stávka pedagogických pracovníků z pohledu zřizovatele
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Statutární orgán, zástupce statutárního orgánu
Hospitace
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Konání pedagogické rady
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Nastavení strategie výuky na dálku
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona

Poradna

Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Výuka Aj
Odvolání ředitele školy
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?
Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem