Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele

Vydáno: 10 minut čtení

Předchozí díl seriálu o rozjezdech malých neveřejných škol byl věnován ředitelům a jejich vztahům se zřizovateli. Většina příběhů ukazovala formát, kdy ředitelem školy je osoba, která byla v projektu od samého začátku. Co se ale stane, když se zřizovatel z jakéhokoliv důvodu rozhodne hledat ředitele z vnějšího prostředí? Jak takový výběr může probíhat? Co je v jeho průběhu důležité? A jaké přináší výsledky? Pojďme se podívat na zkušenosti tří zřizovatelů a jednoho ředitele.

Jeden zřizovatel, více škol a propracovaný systém
Společnost Scio dnes zřizuje jedenáct základních škol. První byla založena v září 2015, takže ve Sciu již mají s hledáním ředitelů bohaté zkušenosti. „Jsme větší organizace a máme propracovaný systém, který se nám dlouhodobě osvědčuje. Daří se nám nacházet zajímavé osobnosti,“ říká spokojeně Dana Grausová, která má ve společnosti na starosti péčio vedení škol.
„ScioŠkolu vždy vede tandem. Jeden je oficiálně ředitelem a druhý jeho zástupcem, ale pro nás interně jde o skutečný tandem, v rámci kterého jsou na každé škole trochu jinak rozděleny kompetence. Jen jeden z tandemu potřebuje pedagogické vzdělání. Je pro nás důležité, aby ve vedení byly rozmanité osobnosti se zkušenostmi z různých oborů,“ popisuje Dana Grausová specifika tandemového vedení a jedním dechem dodává: „Když doplňujeme tandem, máme vydefinované kompetence , které potřebujeme doplnit. Zároveň současný člen vedení do výběru hodně vstupuje. V případě

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Mediální vzdělávání
Odvolaný vedoucí zaměstnanec (ředitel školy, zástupce ředitele) a výpověď z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Návštěva u lékaře
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Pracovní cesty
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zajištění personalistiky ve škole
Specifika skončení pracovního poměru vedoucího zaměstnance, jehož pracovní poměr vznikl jmenováním
Ředitelské volno
Právní postavení školské rady
Zápis z jednání školské rady

Poradna

Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Ukončení předškolního vzdělávání
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP
FKSP
Školní klub
Zřizovatel
Výkaz práce
Vzdání se funkce
Náhrada mzdy
Povinné předškolní vzdělávání
Předávání agendy

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?
Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem