Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele

Vydáno: 10 minut čtení

Předchozí díl seriálu o rozjezdech malých neveřejných škol byl věnován ředitelům a jejich vztahům se zřizovateli. Většina příběhů ukazovala formát, kdy ředitelem školy je osoba, která byla v projektu od samého začátku. Co se ale stane, když se zřizovatel z jakéhokoliv důvodu rozhodne hledat ředitele z vnějšího prostředí? Jak takový výběr může probíhat? Co je v jeho průběhu důležité? A jaké přináší výsledky? Pojďme se podívat na zkušenosti tří zřizovatelů a jednoho ředitele.

Jeden zřizovatel, více škol a propracovaný systém
Společnost Scio dnes zřizuje jedenáct základních škol. První byla založena v září 2015, takže ve Sciu již mají s hledáním ředitelů bohaté zkušenosti. „Jsme větší organizace a máme propracovaný systém, který se nám dlouhodobě osvědčuje. Daří se nám nacházet zajímavé osobnosti,“ říká spokojeně Dana Grausová, která má ve společnosti na starosti péčio vedení škol.
„ScioŠkolu vždy vede tandem. Jeden je oficiálně ředitelem a druhý jeho zástupcem, ale pro nás interně jde o skutečný tandem, v rámci kterého jsou na každé škole trochu jinak rozděleny kompetence. Jen jeden z tandemu potřebuje pedagogické vzdělání. Je pro nás důležité, aby ve vedení byly rozmanité osobnosti se zkušenostmi z různých oborů,“ popisuje Dana Grausová specifika tandemového vedení a jedním dechem dodává: „Když doplňujeme tandem, máme vydefinované kompetence , které potřebujeme doplnit. Zároveň současný člen vedení do výběru hodně vstupuje. V případě

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zajištění personalistiky ve škole
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
VP a pedagogicko-psychologická poradna
VP a speciálně pedagogické centrum
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Výchovný poradce a další (ne školské) organizace
Školská rada - základní údaje
Povinnosti ředitele školy a zřizovatele v souvislosti se školskou radou
Volby do školské rady
Činnost školské rady
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Řízení zařízení školního stravování (školní jídelny, vývařovny, výdejny)
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona

Poradna

Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Ukončení předškolního vzdělávání
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP
FKSP
Školní klub
Zřizovatel

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?
Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem