Zástupci 14 profesních asociací školského rezortu podepsali společné memorandum

Vydáno: 2 minuty čtení

Poprvé se sešli na společném jednání zástupci čtrnácti profesních asociací školského rezortu, aby si odpověděli na dvě zásadní otázky, které jim předložila svolávající Asociace profese učitelství (APU). Jaká je podle vašeho názoru kvalita současného vzdělávání v ČR? Co by přispělo k jejímu zvýšení?

Zástupci 14 profesních asociací školského rezortu podepsali společné memorandum
Navzdory tomu, že přítomní reprezentovali potřeby a zájmy škol různých stupňů a druhů, od mateřských po vysoké, na stěžejních bodech se shodli. Za negativa, která brzdí rozvoj vzdělávání, považují nekoncepčnost, rozhodování ad hoc bez důkladné analýzy, roztříštěnost, dlouhodobé podfinancování, přebujelou administrativu. Za klad pak označili skutečnost, že všichni učitelé ještě nerezignovali, že mnozí jsou stále ještě ochotni dávat svému povolání maximum. Výsledkem bohaté diskuze pak bylo společné memorandum shrnující názory asociací, jimž není osud školství lhostejný.
Prezident APU a zároveň ředitel ZŠ na Lyčkově náměstí v Praze Jan Korda a viceprezidentka Vladimíra Spilková, vedoucí katedry primární pedagogiky Pedagogické fakulty UK v Praze ocenili ochotu přítomných o situaci ve školství jednat. Za důležité považují, že většina přítomných by přivítala vznik zastřešující organizace, která by jednotlivým asociacím ponechala jejich autonomii a zároveň jim pomohla prosazovat názory, na nichž se shodnou.
První společné setkání znamená také první krok na zamýšlené cestě za zvýšením kvality vzdělávání. Lze jen doufat, že memorandum vezme nejen ministerstvo školství minimálně na vědomí. Ti, kdo se pod něj podepsali, nechtějí jen kritizovat, ale nabízejí ve prospěch školství své odborné znalosti a zkušenosti.

Související dokumenty

Pracovní situace

Vzdělávání koordinátorů EV
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na SŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v ZUŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na VOŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 2. stupni ZŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v jazykové škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Posouzení kvalifikace v případě souběhu více pedagogických pozic
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků - přechodná ustanovení
Přímá pedagogická činnost nad stanovený rozsah
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách

Poradna

Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Výuka Aj
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Ukončení předškolního vzdělávání
Platová třída
Výkaz práce
Odměna za očkování
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole