Cílem článku je okomentovat a pomocí příkladů demonstrovat normy právních předpisů, na základě kterých je příspěvkem z fondu kulturních a sociálních potřeb (dále jen „FKSP“) částečně hrazen peněžitý příspěvek na stravování. Článek je určen příspěvkovým organizacím zřízeným obcí a krajem a „státním“ příspěvkovým organizacím.1)
Hospodaření s FKSP od 1. 1. 2024 (5. část)
Ing.
Petra
Schwarzová
ředitelka školy a lektorka se zaměřením na financování škol
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialista na školskou legislativu; www.monikapuskinova.cz
Peněžitý příspěvek na stravování
Na úvod je vhodné upozornit, že peněžitý příspěvek na stravování (tzv. stravenkový paušál) nepředstavuje poskytování stravenek2). Poskytování stravenek je určitou formou cenově zvýhodněného stravování,
nepeněžním plněním
. Peněžitý příspěvek na stravování je
peněžní plnění
, které příspěvková organizace za určitých podmínek poskytuje ze svého rozpočtu na vrub nákladů své hlavní činnosti zaměstnancům v pracovním poměru.Peněžitý příspěvek na stravování příspěvkové organizace zřízené obcí nebo krajem
Podmínky poskytování peněžitého příspěvku na stravování a jeho výše
*
jsou vymezeny pro příspě