Stravování dětí v mateřské škole - 4. Část Hody, hody doprovody...

Vydáno: 15 minut čtení

Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.

Stravování dětí v mateřské škole - 4. Část Hody, hody doprovody...
Mgr.
Miroslava
Strakatá,
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Velikonoce jsou jedny z nejstarších svátků. Staré pohanské rituály se časem spojily s církevními oslavami a vytvořily tak soubor rozmanitých zvyků a obyčejů. Naši předkové přikládali Velikonocům také velký význam z pohledu jarních svátků, které vítaly návrat slunce a nový úrodný rok. S oslavami velikonočních svátků, které se mohou v některých aspektech lišit krajově, souvisí také známé tradiční pokrmy, ale také ty neobvyklé. Pojďme děti seznámit prostřednictvím různých činností s některými z nich a také s různými ingrediencemi.
Vajíčka jako potravina i výzdoba
Klasickým symbolem Velikonoc jsou vajíčka. Barvíme je různými technikami, ať již vařená, nebo vyfouklá, a také z nich připravujeme různé velikonoční pokrmy. Zaměříme se na barvení vajíček méně známou a neobvyklou technikou - barvení „přírodními“ barvami, tedy různými potravinami, kořením nebo bylinami. K barvení můžeme použít černou kávu, červené zelí, borůvky, cibuli, kopřivy, kurkumu, šafrán, mrkev, petržel, špenát, červenou řepu a další.
Příprava barev
Dáme vařit 1 litr vody, přidáme 1 polévkovou lžíci soli, 2 lžíce octa a 2 lžíce příslušného ovoce, zeleniny, koření ne

Související dokumenty

Pracovní situace

Dohled ve školní jídelně
Novela vyhlášky o školním stravování
Poskytování dietního stravování v MŠ
Tematická zpráva ČŠI 2017
Spotřební koš
Návrat dítěte do MŠ po nemoci
Neočkované dítě v mateřské škole
Dohled v předškolním vzdělávání
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Ukončení individuálního vzdělávání dítěte
Prominutí, snížení úplaty za předškolní vzdělávání
Správní řízení ve druhém stupni
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Evidenční list dítěte nepřijatého k předškolnímu vzdělávání
Odpovědnost pedagogů MŠ podle aktuální právní úpravy
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Řízení zařízení školního stravování (školní jídelny, vývařovny, výdejny)

Poradna

Povinnost archivace dokumentů školní jídelny
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Akce v mateřské škole přes noc
Nevyzvednutý přeplatek stravného ve školní jídelně
Pomocná kuchařka
Veoucí ŠJ
Vytýkací dopis
Hygiena
Výpověď
FKSP
Školní stravování - plánovaná/neplánovaná nepřítomnost, nárok na dotovanou stravu
Školení hygienického minima
Dobrovolnická práce
Doplňková činnost
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Úvazek kuchaře
Míra vzdělávací povinnosti

Články

Stravování dětí v mateřské škole - 2. část: Tohle já nejím!
Stravování dětí v mateřské škole - 1. část: Okurka nevyroste v supermarketu
Stravování dětí v mateřské škole - 5. část: Bylinky na naší zahradě a v přírodě
Stravování dětí v mateřské škole - 3. část
Stravování dětí v mateřské škole - 6. část
Stravování dětí v mateřské škole - 7. část
Stravování dětí v mateřské škole - 8. část