Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.
Stravování dětí v mateřské škole – 1. část
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Školní jídelny, ať jsou součástí mateřských škol, nebo fungují jako samostatné subjekty, se snaží vařit pro děti zdravě, připravují pestré jídelníčky, zařazují více ovoce, zeleniny, obilovin, luštěnin a ryb, snižují spotřebu soli a vyřazují uzeniny a škodlivé tuky. Při tom všem musí dodržovat parametry tzv. spotřebního koše, který obsahuje dostatek živin a vitamínů, a strava musí být vyvážená. Vědí ale děti, odkud se dostala na jejich talíř okurka, rajče nebo jablko? Mrkev, hrášek a petrželka do polévky, bylinky do pomazánky apod.? Společnost je v dnešní době spíše konzumní, mnohdy převažují materiální „vý