Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ

Vydáno:

V rámci profese učitelky MŠ je téma psychické odolnosti velmi podstatné. Péče o vlastní psychickou stabilitu (která ovlivňuje základní ladění každého, vnímání, komunikaci, mentální kapacitu, empatii, schopnost řešit konflikty atd.) je na předních místech v každém zaměstnání, kde se pracuje s lidmi. Učitelka mateřské školy pracuje s velmi malými dětmi, jejichž nervová soustava není vyzrálá, a proto je nezbytné mít v našem školském systému dostatečně odolné a psychicky stabilní učitelky. Nejen proto, aby je práce s dětmi bavila, měly z ní radost a mohly tuto energii předávat dále dětem, ale především proto, aby učitelka mohla dobře učit a nebyla ve stresu, protože ve stresu se nikdo nic nového nenaučí. Jen přežívá. Člověk na hranici své psychické kapacity, na pokraji zhroucení nebo vyhoření nemá dobrou energii pro kontakt s dětmi. Práce ho nebaví, netěší, vše nového ho otravuje, vše je problém, nic se nedaří, vše je špatné…

Související dokumenty

Pracovní situace

Syndrom vyhoření a jeho prevence
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Zvyšování psychické odolnosti pedagogů
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Školní psycholog na střední škole
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Adaptace zaměstnanců
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Adaptační kurzy
Školní metodik prevence
Zařazování do platových tříd - speciální pedagog
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
Ochrana pedagogů
Závodní stravování
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Jednání výchovné komise

Poradna

Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Prodloužení zkušební doby
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Akce v mateřské škole přes noc
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce