Syndrom vyhoření a jeho prevence

Vydáno:

Syndrom vyhoření (také „burnout“, vyhasnutí, totální ztráta energie, ztráta profesionálního nebo osobního zájmu atd.) poprvé popsal H. Freudenberger v roce 1975. Stav vyhoření můžeme jednoduše definovat jako extrémní nerovnováhu mezi příjmem a výdejem energie (fyzické, psychické, emocionální). Při opakovaném, dlouhodobém nebo extrémním výdeji bez doplnění vydané energie (investice) dochází k maximálnímu vyčerpání organismu, které je doprovázeno silným poklesem výkonnosti, psychické odolnosti a zájmu o vše kolem a různými dalšími psychickými a psychosomatickými obtížemi.

Související dokumenty

Pracovní situace

Stres v osobním a pracovním životě učitele
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Zvyšování psychické odolnosti pedagogů
Rozvoj pedagogických pracovníků
Návštěva u lékaře
Ochrana pedagogů
Školní metodik prevence
Školní psycholog na střední škole
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Jak postupovat v případě konfliktních situací ve škole
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Adaptace zaměstnanců
Adaptační kurzy

Poradna

Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Vedoucí učitel odborného výcviku
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Kvalifikace
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Přespočetné hodiny
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP
FKSP
Školní klub
Zřizovatel
Platová třída
Vzdání se funkce