Odpovědnost ředitele školy za výsledky vzdělávání každého konkrétního žáka

Vydáno:

Tento text má za cíl přiblížit odpovědnost ředitele školy za výsledky vzdělávání každého žáka školy. Impulsem k jeho sepsání jsou zkušenosti mnohých ředitelů škol s inspekční činností České školní inspekce, která se jich táže: „Pane řediteli / paní ředitelko, jakým způsobem sledujete výsledky vzdělávání vašich jednotlivých žáků a jak na to reagujete při činnosti školy?“

Inspektoři přitom vychází z hodnoticích kritérií České školní inspekce, mezi nimiž nalezneme i kritérium 5.1. To je např. ve vztahu k základnímu vzdělávání žáků formulováno takto:

„Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními.“ A v popisu kritéria je výslovně zmíněna i odpovědnost vedení školy: „Vedení školy a pedagogové průběžně uplatňují sdílený systém k získávání aktuálních informací o výsledcích vzdělávání každého žáka a sledování jejich vzdělávacích pokroků. Tento systém je vhodně nastaven vzhledem k podmínkám školy a potřebám žáků a umožňuje škole podávat objektivní informace o výsledcích a pokroku všech skupin žáků. Škola se zjištěnými vzdělávacími výsledky dlouhodobě cíleně zabývá a dokáže z nich podle potřeby přijímat efektivní opatření ke zlepšování vzdělávacích výsledků žáků. Účinnost při

Související dokumenty

Pracovní situace

Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Zákonný zástupce
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má postupovat ředitel školy v případě, že učitel odmítne nosit roušku?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin

Poradna

Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Změna ředitele v soukromé škole
Rozsah PPČ u ředitele školy
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Odvolání ředitele střediska volného času
Ředitel školy a pracovní smlouva
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Odvolání ředitele školy
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Výuka Aj
Problémy ve třídě

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)