Dětský svět je plný barev a my spolu s dětmi v družině můžeme v rámci celoroční hry, nazvané jednoduše "Barevný rok", tyto barvy mnoha způsoby objevovat. Příspěvek navazuje na 1. část, která byla publikována ve Speciálu pro školní družiny 2/2025, a na 2. část, která byla publikována ve Speciálu pro školní družiny 4/2025.
Barevný rok
3. část
Jaroslava
Pachlová
školní družina, ZŠ Stráž u Tachova
V předchozích příspěvcích jsme se věnovali přípravě celoroční hry a zaznamenáváním výstupů a vybraným aktivitám od září do května, kdy nás k činnostem inspirovaly barvy oranžová, fialová, hnědá, zlatá, bílá, černá, zelená, modrá a žlutá. Nyní nám zbývá poslední barva, a to červená, a aktivity, kdy se barvy vzájemně prolínají a vzájemně ovlivňují.
ČERVEN = ČERVENÁ
Měsíc červen a barva červená spolu souvisejí nejen jazykově, ale i symbolicky a historicky. Slovo "červen" pochází ze staroslověnského základu, který je spojený s červcem - drobným hmyzem, ze kterého se dříve získávalo červené barvivo (tzv. karmín). Tento hmyz se sbíral právě v období června, kdy byl nejvíce aktivní.
I když etymologický výklad není v tomto případě úplně jednoznačný. Je možné, že se název