Činnosti školského logopeda lze rozčlenit podle třístupňové škály – „standardní, základní“, „pokročilá“ a „expertní“ úroveň. Rámcově lze každé úrovni přiřadit činnosti odpovídající určité platové třídě dle katalogu prací a určité činnosti vymezené v příloze č. 3 vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
Role, kompetence a úrovně náročnosti práce školského logopeda
Školský logoped ve škole, 2. část
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialista na školskou legislativu; www.monikapuskinova.cz
PhDr. Mgr.
Petr
Kopečný
Ph.D.
ředitel Základní školy a mateřské školy logopedické, Brno, Veslařská 234
Úrovně náročnosti práce školského logopeda ve škole: od standardu k expertize
Práce školského logopeda1) ve škole je velmi rozmanitá a její náročnost se pohybuje na široké škále od standardizovaných činností, které odpovídají základnímu očekávanému výkonu profese, až po vysoce specializovanou expertní činnost vyžadující hluboké odborné znalosti, pokročilé metodické dovednosti a schopnost individuálně reagovat na komplexní potřeby žáků.