Klíčové faktory úspěšného slučování škol

Vydáno: 7 minut čtení

Téma, se kterým se setkáváme už delší dobu, začalo nedávno nabírat na aktuálnosti. Ředitelé ve svých školách čelí výzvám a je jen na nich a jejich zástupcích, jakým způsobem a jak rychle nastaví postupy úspěšného slučování škol a jejich týmů. V tomto příspěvku se zaměříme na klíčové faktory, které mohou školám pomoci zvládnout změnu bez dlouhodobé destabilizace. Pojmenujeme témata, ale také konkrétní kroky, které učitele do procesu aktivně zapojí.

Klíčové faktory úspěšného slučování škol
Jiří
Bréda
leadership konzultant a brain kouc, Mise HERo, s. r. o.
Pro správné fungování škol je podstatné nejen zachovat to účinné, ale také vytvořit podmínky pro obohacení a efektivní spolupráci v nové podobě. To se týká především následujících oblastí:
Silné leadershipové vedení – ředitel jako komunikátor změny
Změna automaticky aktivuje skrze náš limbický systém emoční reakce, které rozhodují o tom, zda ji lidé přijmou, nebo se jí budou bránit. Proto je nezbytné, aby ře

Související dokumenty

Pracovní situace

Spolupráce pedagogických pracovníků
Statutární orgán, zástupce statutárního orgánu
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Osoby oprávněné jednat jménem školy podle NOZ
Školní družina a kritéria ČŠI
Začínající učitelé
Kalendář
Měsíční plán zahájení školního roku
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Vztahy školy a zřizovatele - školy veřejné
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Základní metodický rámec pro hodnocení škol ze strany zřizovatele
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Výroční zpráva o činnosti školy
Nástroje vlastního hodnocení

Poradna

Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Odvolání ředitele školy
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Zřizovatel
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Platová třída 13
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Nehodnocení