Téma, se kterým se setkáváme už delší dobu, začalo nedávno nabírat na aktuálnosti. Ředitelé ve svých školách čelí výzvám a je jen na nich a jejich zástupcích, jakým způsobem a jak rychle nastaví postupy úspěšného slučování škol a jejich týmů. V tomto příspěvku se zaměříme na klíčové faktory, které mohou školám pomoci zvládnout změnu bez dlouhodobé destabilizace. Pojmenujeme témata, ale také konkrétní kroky, které učitele do procesu aktivně zapojí.
Klíčové faktory úspěšného slučování škol
Jiří
Bréda
leadership konzultant a brain kouc, Mise HERo, s. r. o.
Pro správné fungování škol je podstatné nejen zachovat to účinné, ale také vytvořit podmínky pro obohacení a efektivní spolupráci v nové podobě. To se týká především následujících oblastí:
Silné leadershipové vedení – ředitel jako komunikátor změny
Změna automaticky aktivuje skrze náš limbický systém emoční reakce, které rozhodují o tom, zda ji lidé přijmou, nebo se jí budou bránit. Proto je nezbytné, aby ře