Role zřizovatele v pedagogické oblasti

Vydáno:

Čí je škola a kdo za ni zodpovídá? Podle legislativy především ředitel, ale zřizovatel často cítí, že minimálně politická zodpovědnost za školu jde za ním a často i stížnosti rodičů na školu končí u něj. Jakou roli má tedy zřizovatel hrát? Tato pracovní situace vysvětluje, co může dělat zřizovatel v pedagogické oblasti, aniž by zasahoval do kompetencí ředitele školy. 

Související dokumenty

Pracovní situace

Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Spolupráce pedagogických pracovníků
Řízení změny
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Řízení distanční výuky
Školní družina a kritéria ČŠI
Začínající učitelé
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Měsíční plán zahájení školního roku
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Manuál krizové komunikace
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Příprava školy na kontrolu České školní inspekce
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči

Poradna

Přítomnost zřizovatele ve škole
Jmenování ředitele
Zřizovatel
Zřizovatel
Doplňková činnost
Vozíčkář
Platová třída 13
Zápis do MŠ
Přechod práv a povinností na nového zaměstnavatele
Zřizovatel
Soukromá škola - stravování
Jmenování ředitele
Změna rozhodnutí ředitele
Zrušení zřizovací listiny a následná nová zřizovací listina
Souhlas zřizovatele s nadačním příspěvkem pro školu