Role zřizovatele v pedagogické oblasti

Vydáno:

Čí je škola a kdo za ni zodpovídá? Podle legislativy především ředitel, ale zřizovatel často cítí, že minimálně politická zodpovědnost za školu jde za ním a často i stížnosti rodičů na školu končí u něj. Jakou roli má tedy zřizovatel hrát? Tato pracovní situace vysvětluje, co může dělat zřizovatel v pedagogické oblasti, aniž by zasahoval do kompetencí ředitele školy. 

Související dokumenty

Pracovní situace

Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Začínající učitelé
Řízení změny
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Řízení distanční výuky
Spolupráce pedagogických pracovníků
Školní družina a kritéria ČŠI
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Měsíční plán zahájení školního roku
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Příprava školy na kontrolu České školní inspekce
Manuál krizové komunikace
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Právní normy regulující řízení pedagogických procesů

Poradna

Přítomnost zřizovatele ve škole
Jmenování ředitele
Zřizovatel
Zřizovatel
Doplňková činnost
Vozíčkář
Platová třída 13
Zápis do MŠ
Přechod práv a povinností na nového zaměstnavatele
Zřizovatel
Soukromá škola - stravování
Jmenování ředitele
Změna rozhodnutí ředitele
Zrušení zřizovací listiny a následná nová zřizovací listina
Souhlas zřizovatele s nadačním příspěvkem pro školu