S koučováním začněte u sebe

Vydáno:

„Měli byste svým zaměstnancům poskytovat časté koučování a zpětnou vazbu?“ Zeptejte se kteréhokoli manažera a samozřejmě vám řekne „ano“. Pokud jste ředitel školy nebo jeho zástupce, k vašim pracovním povinnostem patří hospitace, plánování dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a starostlivost o začínající učitele. Měli byste nastavit kurz pro rozvoj zaměstnanců, poskytovat jim zpětnou vazbu o šíři jejich dovedností, koučovat méně zkušené kolegy. Avšak jedna z cest, jak pomáhat zaměstnancům, aby se trvale zlepšovali, je zlepšit své vlastní dovednosti.

Výzkum1)ukazuje, že pouze 40 procent zaměstnanců si myslí, že jim jejich manažeři pomáhají rozvíjet dovednosti potřebné pro současné i budoucí pracovní role. Spojte to se skutečností, že více než polovina všech manažerů uvádí, že nemají potřebnou sebejistotu ve vlastní schopnosti rozvíjet tyto dovednosti u svých zaměstnanců – a začíná se utvářet alarmující obraz. Znamená to, že většina manažerů se cítí hluboce
nejistých
ohledně toho, jak využívat efektivně průběžného koučování a zpětné vazby jako nástroje pro řízení výkonnosti lidí v organizaci.
„Daří se vám koučovat vaše zaměstnance?“
Během mnoha let studia a práce s organizacemi na toto téma si výzkumní pracovníci Julia a Trenton Milnerovi2)všimli, žei když řada vedoucích řekne „ano“, ve skutečnosti neodpovídají na položenou otázku. Manažeři mají tendenci si myslet, že koučují, ale realita je spíše taková, že jen
říkají svým zaměstnancům, co mají dělat
. Podle Johna Whitmora, vůdčí osobnosti výkonného koučování, je definice koučování „odemykání potenciálu člověka k maximalizaci jeho vlastního výkon

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Kompetence vedoucích zaměstnanců a jiných zaměstnanců v oblasti kontroly
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Návštěva u lékaře
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Pracovní cesty
Plány činnosti - červenec 2021
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Plány činnosti - srpen 2021
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vnitřní předpis o spisové službě pro školy
Jak na spisový a skartační řád?

Poradna

Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Rozsah PPČ u ředitele školy
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Odvolání ředitele střediska volného času
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Započtená praxe ředitele
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Odvolání ředitele školy
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Výkon veřejné funkce
Granty
Jmenování ředitele