S koučováním začněte u sebe

Vydáno:

„Měli byste svým zaměstnancům poskytovat časté koučování a zpětnou vazbu?“ Zeptejte se kteréhokoli manažera a samozřejmě vám řekne „ano“. Pokud jste ředitel školy nebo jeho zástupce, k vašim pracovním povinnostem patří hospitace, plánování dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a starostlivost o začínající učitele. Měli byste nastavit kurz pro rozvoj zaměstnanců, poskytovat jim zpětnou vazbu o šíři jejich dovedností, koučovat méně zkušené kolegy. Avšak jedna z cest, jak pomáhat zaměstnancům, aby se trvale zlepšovali, je zlepšit své vlastní dovednosti.

Výzkum1)ukazuje, že pouze 40 procent zaměstnanců si myslí, že jim jejich manažeři pomáhají rozvíjet dovednosti potřebné pro současné i budoucí pracovní role. Spojte to se skutečností, že více než polovina všech manažerů uvádí, že nemají potřebnou sebejistotu ve vlastní schopnosti rozvíjet tyto dovednosti u svých zaměstnanců – a začíná se utvářet alarmující obraz. Znamená to, že většina manažerů se cítí hluboce
nejistých
ohledně toho, jak využívat efektivně průběžného koučování a zpětné vazby jako nástroje pro řízení výkonnosti lidí v organizaci.
„Daří se vám koučovat vaše zaměstnance?“
Během mnoha let studia a práce s organizacemi na toto téma si výzkumní pracovníci Julia a Trenton Milnerovi2)všimli, žei když řada vedoucích řekne „ano“, ve skutečnosti neodpovídají na položenou otázku. Manažeři mají tendenci si myslet, že koučují, ale realita je spíše taková, že jen
říkají svým zaměstnancům, co mají dělat
. Podle Johna Whitmora, vůdčí osobnosti výkonného koučování, je definice koučování „odemykání potenciálu člověka k maximalizaci jeho vlastního výkon

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Mediální vzdělávání
Odvolaný vedoucí zaměstnanec (ředitel školy, zástupce ředitele) a výpověď z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Návštěva u lékaře
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Pracovní cesty
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zajištění personalistiky ve škole
Specifika skončení pracovního poměru vedoucího zaměstnance, jehož pracovní poměr vznikl jmenováním
Ředitelské volno
Právní postavení školské rady
Zápis z jednání školské rady

Poradna

Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Ukončení předškolního vzdělávání
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání
IVP
FKSP
Školní klub
Zřizovatel
Výkaz práce
Vzdání se funkce
Náhrada mzdy
Povinné předškolní vzdělávání
Předávání agendy