Smyslem série debat, kterou odstartoval na konci dubna Aspen Institute CE ve virtuálním studiu Nadace České spořitelny, je pojmenovat, v čem a proč je profese ředitele klíčová pro proměnu a rozvoj školy, a především se zamyslet, jak to zařídit, aby kvalifikovaných ředitelek a ředitelů v českých školách bylo více a měli lepší podmínky pro výkon své profese. Debaty se kromě online diváků účastnilo pět hlavních diskutujících a odborný panel složený ze širokého spektra účastníků od ústředního školního inspektora, přes ředitelky a ředitele základních i středních škol až po akademiky.
Na čem existuje shoda
V debatě o ředitelském tématu samozřejmě nezačínáme od nuly. Vede se už mnoho let, i proto mezi odbornou veřejností v mnoha bodech existuje shoda. Přinejmenším v tom, že ředitel je pro proměnu školy klíčová funkce a stát mu neposkytuje prakticky žádnou podporu. Nepomáhají ani poměrně nízké platy, vztáhneme-li je k náročnosti ředitelské pozice, která