Ve třídě se jako introvert necítím. Děti se baví, nesoudí, nemají předsudky jako mnozí dospělí

Vydáno: 8 minut čtení

Sérii textů o letošních finalistech Global Teacher Prize uzavírá rozhovor s Terezou Vítkovou, která získala třetí místo. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a nyní pracuje jako učitelka 1. stupně na základní škole v pražské Troji. Její instagramový profil @pancelka_na_cestach, který sleduje víc než tři tisíce lidí, odráží nadšení pro výuku a lásku k dětem. „Na práci učitelky mám nejraději čas, který trávím s dětmi. Baví mě zadávat jim úkoly nebo novou látku a sledovat, jak si na to přicházejí samy. Miluju momenty, kdy se zvedne pěstička a někdo vykřikne: ‚Mám to, jupí!‘“

Ve třídě se jako introvert necítím. Děti se baví, nesoudí, nemají předsudky jako mnozí dospělí
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Jaké bylo stát na pódiu a přebírat jednu ze tří hlavních cen GTP?
Když vyslovili mé jméno, vyvalil se ven veškerý stres, který mé tělo dokáže vůbec vyprodukovat. Z vyhlašovaných jsem šla po schodech nahoru na pódium jako první a celou cestu jsem přemýšlela o tom, co řeknu. Neměla jsem nic připraveného. Vlastně jsem asi jen poděkovala a pozdravila na dálku své žáky, kteří b

Související dokumenty

Pracovní situace

Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Vzdělávání koordinátorů EV
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Plány činnosti - srpen 2021
Individuální vzdělávání žáka
Málotřídní
Vysvědčení na základní škole
Nastavení strategie výuky na dálku
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků

Poradna

Proplácení nadúvazkových hodin zástupce ředitele základní školy
Uznaní kvalifikace učitelce praktických činností na ZŠ
Navýšení kapacity školní jídelny
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Zdanění čerpání fondu u příspěvkové organizace
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Kvalifikace učitelky ZŠ
Uznání kvalifikace na 1. stupeň pro výuku na 2. stupni základní školy
Bezplatné poskytnutí základních školních pomůcek žákům 1. ročníku
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj
Způsob jmenování zástupce statutárního orgánu
Úvazek učitelky v 1. třídě
Hospodaření školy - zaúčtování ztrátového výsledku z předchozího roku
Škola v přírodě
Doprovod do školy
Pobyt žáka v zahraničí
Počet žáků ve třídě
Vozíčkář
Pobyt v zahraničí dítěte