Přednáška z didaktiky je oxymóron - II. část

Vydáno: 9 minut čtení

V dubnovém čísle přinášíme pokračování rozhovoru s Milanem Ducháčkem o úskalích fakultní přípravy budoucích učitelů nejen dějepisu.

Přednáška z didaktiky je oxymóron
II. část
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Jakou část přípravy učitelů by měla zahrnovat odborná příprava? Myslím tím znalost historie.
Žádný učitel se neobejde bez znalosti věci, jedno zda hudebkář, fyzikář, nebo dějepisář. Ale je třeba říci, že za pět let se „celou faktografii“ nemůže naučit nikdo. Vyžaduje to celoživotní vzdělávání. Jiná, důležitější otázka je, proč by učitel nabytým objemem znalostí měl zatěžovat žáky. A jsme zas u jádr