Z Excelu do dílen: Lucie Zyková vyměnila soukromou sféru za výuku a nelituje

Vydáno: 12 minut čtení

Jak se z člověka ze soukromého sektoru stane oblíbená učitelka technických předmětů a finalistka Zlatého Ámose? Lucie Zyková je důkazem, že když spojíte empatii, humor, odborné znalosti a schopnost naslouchat, může mít i chlapecká třída vlastní dirigentku rockového orchestru. „Když jsem si poprvé stoupla před třídu a uviděla obličeje žáků, věděla jsem, že je to výzva. Nesmí poznat, že mám větší strach než oni!“

Z Excelu do dílen: Lucie Zyková vyměnila soukromou sféru za výuku a nelituje
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Jeden z rodičů vás v nominačním formuláři popsal jako člověka, „který se v houfu kluků puberťáků sice ztratí, ale jen vizuálně“. Jaké to je, být třídní učitelkou čistě chlapecké třídy?
To je naprostá výhra v loterii! Chlapecká třída je jako stádo energických koní – občas něco rozdupou, sem tam něco zničí, ale většinou jsou to zlatíčka. Vizuálně se sice opravdu ztrácím – většina z nich je vyšší než já –, ale v hlasovém rozsahu a organizačním záběru se rozhodně neztratím. Někdy si připadám jako dirigent rockového orchestru. Manažer. Právě to mě na tom baví. Nutno podotknout, že se žáci velmi dobře učí i ty organizační schopnosti a občas mě mile překvapí, co zvládnou, když chtějí. To, že přemluvili pana ředitele, aby se na vystoupení převlékl za rytíře, zorganizovali až ve čtvrtek před finále Zlatého Ámose

Související dokumenty

Pracovní situace

Vzdělávání koordinátorů EV
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Používání učebnic v základní a střední škole
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Oblasti plánování zaměstnanců
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Organizace odborné praxe - směrnice
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)

Poradna

Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Platová třída
Odměna za očkování
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Prodloužení zkušební doby
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy