Naši žáci se bez ohledu na to, jaké mají zázemí, potřebují naučit stále komplexnějším dovednostem, aby dobře zvládali život v propojeném a nepřehledném světě. Učitelé jsou pro ně nejdůležitějším faktorem úspěchu ve škole. Dobrý učitel může dokonce kompenzovat nejrůznější hendikepy, které si dítě do školy přináší.
Aby učitelé mohli svou úlohu v dětském životě dobře plnit, potřebují se stále učit. Ne proto, aby drželi krok s módními pedagogickými trendy. Jednoduše proto, aby byli dobrými učiteli pro děti s rychle se měnícími potřebami a ve světě, který klade na člověka stále nové nároky.
Profesní učení není už záležitostí těch, které to baví a jsou motivovaní. Učitelé si potřebují osvojovat důkladně promyšlené výukové postupy proto, aby mohli denně pomáhat rozmanitým dětem při zvládání složitých vzdělávacích obsahů, při rozvoji dovedností potřebných pro řešení problémů, pro účinnou komunikaci a spolupráci, pro kritické myšlení,a také pro řízení vlastního učení.
Za užitečné považujeme takové profesní učení, které má jasnou vazbu na změnu učitelovy praxe vedoucí k lepším výsledkům v učení žáků. Další vzdělávání příliš často vede k tomu, že učitelé sice zařadí do své