Kooperace učitelů ve světle profesního učení

Vydáno:

Naši žáci se bez ohledu na to, jaké mají zázemí, potřebují naučit stále komplexnějším dovednostem, aby dobře zvládali život v propojeném a nepřehledném světě. Učitelé jsou pro ně nejdůležitějším faktorem úspěchu ve škole. Dobrý učitel může dokonce kompenzovat nejrůznější hendikepy, které si dítě do školy přináší.

Aby učitelé mohli svou úlohu v dětském životě dobře plnit, potřebují se stále učit. Ne proto, aby drželi krok s módními pedagogickými trendy. Jednoduše proto, aby byli dobrými učiteli pro děti s rychle se měnícími potřebami a ve světě, který klade na člověka stále nové nároky.
Profesní učení není už záležitostí těch, které to baví a jsou motivovaní. Učitelé si potřebují osvojovat důkladně promyšlené výukové postupy proto, aby mohli denně pomáhat rozmanitým dětem při zvládání složitých vzdělávacích obsahů, při rozvoji dovedností potřebných pro řešení problémů, pro účinnou komunikaci a spolupráci, pro kritické myšlení,a také pro řízení vlastního učení.
Za užitečné považujeme takové profesní učení, které má jasnou vazbu na změnu učitelovy praxe vedoucí k lepším výsledkům v učení žáků. Další vzdělávání příliš často vede k tomu, že učitelé sice zařadí do své

Související dokumenty

Pracovní situace

Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Cíle profesního učení
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na SŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v ZUŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na VOŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 2. stupni ZŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v jazykové škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Posouzení kvalifikace v případě souběhu více pedagogických pozic
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků - přechodná ustanovení
Přímá pedagogická činnost nad stanovený rozsah
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence

Poradna

Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Lesní školka
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Platová třída
Odměna za očkování