Jak nastavit efektivní týmovou spolupráci. Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 8. část

Vydáno: 10 minut čtení

Ředitel naživo je dvouletý akreditovaný vzdělávací program pro dvojice/trojice z vedení škol. Je určen pro ředitele základních a středních škol a jejich zástupce, kteří mají motivaci pracovat na tom, aby se děti v jejich školách učily naplno a s radostí, a chtějí své zkušenosti sdílet. V sérii rozhovorů si v letošním školním roce povídáme s absolventy programu o využití získaných znalostí a dovedností ze vzdělávacího programu v životě školy. V dnešním rozhovoru se zaměříme na nastavení týmové spolupráce.

Jak nastavit efektivní týmovou spolupráci
Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 8. část
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK, lektorka, konzultantka a mentorka
Základní škola a Mateřská škola
Dr.
Edvarda Beneše se nachází na severním okraji Prahy a ve čtyřech budovách se v ní vzdělává 1 420 žáků v 63 třídách, součástí je i jedna třída mateřské školy. O rozvoj dětí se stará 107 pedagogů včetně vedení, 18 vychovatelů a 16 asistentů. Vize školy „Vytváříme nejlepší místo pro žáky“ se opírá o čtyři pilíře: Pomáháme žákům růst, Měníme se pro budoucnost, Spolupracujeme a učíme se v týmu a Jsme aktivní součástí místní komunity. Ředitelem školy je Mgr. Martin Střelec (ŘŠ) a jednou ze tří zástupkyň Mgr. Jana Češková (ZŘ).
Odkdy spolupracujete v rámci vedení školy?
ŘŠ:
Já jsem ředitelem školy od roku 2009, Jana přišla v roce 2015. Rok pracovala jako speciální pedagožka a v roc

Související dokumenty

Pracovní situace

Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Spolupráce pedagogických pracovníků
Řízení změny
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Řízení distanční výuky
Školní družina a kritéria ČŠI
Začínající učitelé
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Měsíční plán zahájení školního roku
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Kalendář
Řeč těla (Média trénik)
Parazitní slova (Media trénink)
Hlas (Media trénink)
Tréma (Media trénink)

Poradna

Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Odvolání ředitele školy
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele

Články

Ředitel naživo posunuje školu vpřed - 1. část: Jak vytvořit vizi školy
Ředitel naživo posunuje školu vpřed - 3. část: Jak efektivně nastavit hodnocení učitelů
Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 5. část: Jak na změnu ve vedení školy
Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 7. část: Jak zavést do školy kritické myšlení
Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 6. část: Jak zapojit žáky do chodu školy
Ředitel naživo posunuje školu vpřed - 2. část: Jak nastavit společná setkávání učitel - žák - rodič
Ředitel naživo posunuje školu vpřed. 4. část: Jak efektivně pracovat se žáky s odlišným mateřským jazykem