Jak efektivně pracovat se žáky s odlišným mateřským jazykem? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 4. část

Vydáno: 10 minut čtení

Ředitel naživo je dvouletý akreditovaný vzdělávací program pro dvojice / trojice z vedení škol. Je určen pro ředitele základních a středních škol a jejich zástupce, kteří mají motivaci pracovat na tom, aby se děti v jejich školách učily naplno a s radostí, a chtějí své zkušenosti sdílet. V sérii rozhovorů si v letošním školním roce povídáme s absolventy programu o využití získaných znalostí a dovedností ze vzdělávacího programu v životě školy. V dnešním rozhovoru se zaměříme na začlenění žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ).

Ředitel naživo posunuje školu vpřed
4. část: Jak efektivně pracovat se žáky s odlišným mateřským jazykem
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK, lektorka, konzultantka a mentorka
3. základní škola Cheb je umístěna na Zlatém vrchu a má kapacitu 550 žáků. V rámci vize „Připravujeme žáky pro život“ klade důraz na sociální a morální cítění, bezpečnost, vzájemnou spolupráci, motivaci a zájem. Jednou ze silných stránek školy jsou zkušenosti a efektivní práce se žáky s OMJ. A právě o tom si budeme povídat s ředitelem školy Mgr. Pavlem Černým (ŘŠ) a jeho zástupkyní Mgr. Hanou Veselou (ZŘ), absolventy programu Ředitel naživo.
Od kdy spolupracujete v rámci vedení školy?
ŘŠ:
Když jsem se v roce 2010 stal ředitelem školy, jmenoval jsem do funkce paní učitelku z jiné školy, se kterou jsem se znal z nejrůznějších akc

Související dokumenty

Pracovní situace

Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Poskytování bezplatné jazykové přípravy v předškolním a základním vzdělávání 2024/2025
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Adaptační koordinátor
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
ČOSIV - odborná pomoc zdarma
Právní předpisy týkající se žáků-cizinců
Kategorie cizinců v praxi škol
Děti, žáci, studenti – občané EU
Děti, žáci, studenti – rodinní příslušníci občana EU
Děti, žáci, studenti ze třetích zemí
Děti-cizinci v MŠ
Žáci-cizinci v ZŠ
Podmínky přístupu cizinců ze třetích států k předškolnímu vzdělávání
Vzdělávání ve třídách pro jazykovou přípravu
Žáci-cizinci ve SŠ a VOŠ
Žáci-cizinci základní umělecké školy a jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky
Novela maturitní vyhlášky

Poradna

Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Rozsah PPČ u ředitele školy
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Odvolání ředitele střediska volného času
Započtená praxe ředitele
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Odvolání ředitele školy
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Výkon veřejné funkce
Granty
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby

Články

Seriál

Speciální škola s trezorem nápadů. Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 9. část
Jak nastavit efektivní týmovou spolupráci. Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 8. část
Jak zavést do školy kritické myšlení? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 7. část
Jak zapojit žáky do chodu školy? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 6. část
Jak na změnu ve vedení školy? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 5. část
Jak efektivně pracovat se žáky s odlišným mateřským jazykem? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 4. část
Jak efektivně nastavit hodnocení učitelů? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 3. část:
Jak nastavit společná setkávání učitel - žák - rodič? Ředitel naživo posunuje školu vpřed, 2. část:
Jak vytvořit vizi školy? Ředitel naživo posunuje školu vpřed 1. část