Zlatý Ámos: Osobně mi záleží na úplně každém studentovi

Vydáno:

Tituly Pražský Ámos, Ámos sympaťák, Ámos ČT a především Zlatý Ámos získal autor populárních videí a učitel matematiky pražského Anglicko-českého gymnázia AMAZON. Kdyby se jednalo o paralelu se světovými soutěžemi krásy, byl by Marek Valášek ověšen stuhami od hlavy k patě. Tady se však jedná, jak sám název napovídá, o anketu o nejoblíbenějšího učitele České republiky. Během našeho rozhovoru padly i dvě otázky, na které mi pan Valášek nedokázal odpovědět – jakou má u žáků přezdívku a jaké používá ve výuce „hlášky“. Na oba dotazy se žáků dodatečně zeptal a poslal mi SMS s odpověďmi. Tu najdete v závěru rozhovoru.

Zlatý Ámos: Osobně mi záleží na úplně každém studentovi
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku.
Zdeněk Svěrák je původní profesí učitel. Svým žákům říkal přátelé. Jak je oslovujete vy?
Svá videa vždy uvádím slovy „Dobrý den, přátelé“, to je můj pozdrav. Ale o svých žácích mluvím jako o svých dětech. Já je tak beru. I když s nimi nemám moc hodin, tak jsou to prostě moje děti.
(smích)
Jaký je to pocit, být nejoblíbenější učitel v Česku?
Je to nádherné. Skvělý pocit. Ale nechtěl bych to přeceňovat, protože soutěž klidně mohl vyhrát kdokoliv z ostatních lidí, kteří tam byli. Zasloužili by si to všichni. Musím si dávat pozor, aby mi to nestouplo do hlavy.
(úsměv)

Související dokumenty

Pracovní situace

Komisionální zkouška žáka střední školy
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzdělávání koordinátorů EV
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Mediální vzdělávání
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Cíle profesního učení
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Rozvoj pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání

Poradna

Prodloužení zkušební doby
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy
Ubytování v internátu
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Výuka Aj
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Dobrovolnická práce
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Ukončení předškolního vzdělávání
Platová třída
Výkaz práce
Odměna za očkování