SebeVědomý učitel matematiky

Vydáno: 8 minut čtení

Mohlo by se zdát, že v matematice je vše dané. Jasná struktura didaktického postupu vedoucí k pochopení matematických zákonitostí a souvislostí. Na první pohled by se dalo očekávat, že práce učitele matematiky vypadá možná takto: „Jednou si to odmakáš a máš hotovo. Pak už budeš všechno dělat pořád stejně.“ Jde to ale i jinak? A pokud ano, jak může práce učitele matematiky vypadat a co to může přinášet? Na následujících řádcích nabízím svou zkušenost a své přemýšlení nad těmito otázkami.

SebeVědomý učitel matematiky
Petra
Antlová
učitelka ZŠ, finalistka GTP CZ 2020, lektorka a tutorka Hejného metody, lektorka AKADEMIE Libchavy, koučka
„Stačí, když si projdeš první dva tři roky, uděláš si přípravy a máš hotovo.“ Bezva. Těším se. Učitel matematiky to má možná jednodušší. Pokládám si otázku, jak velký vliv na mou výuku mělo toto povzbuzení, které jsem dostala na začátku své učitelské cesty.
Má tedy vůbec učitel matematiky šanci vnášet do výuky tvořivost, spontánnost a odvahu zkoušet nové

Související dokumenty

Pracovní situace

Vzdělávání koordinátorů EV
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
IVP v praxi školních a školských poradenských pracovníků (se zaměřením pro podporu žáků s mentálním postižením)
Začínající učitelé
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Příprava školy na kontrolu České školní inspekce
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Právní normy regulující řízení pedagogických procesů
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Kariérové poradenství
Oblasti plánování zaměstnanců
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony

Poradna

Prodloužení zkušební doby
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Platová třída
Odměna za očkování
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič