Tandem v družině zaměřený na hudebně dramatické aktivity

Vydáno: 13 minut čtení

Pokud máte možnost vytvořit v družině tandem s kolegyní nebo kolegou, je skvělé se do toho pustit. Každý máme své silné a slabé stránky a je fajn, když vás kolega povzbudí a vyzdvihne vaše silné stránky, a naopak doplní vaše slabé stránky. Je to oboustranně výhodné a nejvíce si z těchto společných aktivit odnesou zúčastněné děti. Paní vychovatelka už může být okoukaná a s novou tváří přijde do družiny i nová energie. V příspěvku nabízím pro inspiraci několik aktivit ze společného tandemu, který jsme zaměřili na hudebně dramatické aktivity.

Tandem v družině zaměřený na hudebně dramatické aktivity
Jaroslava
Pachlová,
školní družina, ZŠ Stráž u Tachova
Na začátek si připomeneme aktivity, které jsou v družině zcela běžnou a obvyklou součástí družinových činností.
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=18865.jpg
Jednoduché tradiční pohybové, taneční a rytmické hry na začátek nové činnosti či na uvolnění:
Karamba, kasamba
Pohybová hra k vyjádření nálad a pocitů. Pod slovy hry si děti vlastně nic neumí představit, ale svým projevem jim dají určitý význam.
Slova zní: KARAMBA, KASAMBA, A PIRUETA!
Na slovo KARAMBA (jinak také caramba můžeme přeložit jako hrome!, k čemu!) se účastníci hry rozkročí a vzpažují ruce, na slovo KASAMBA zůstanou rozkročeni, ale předkloní se s třepetajícíma rukama dolů a na slova A PIRUETA
 
(otočka) se děti napřímí a otočí kolem své osy.
Vedoucí hry určuje náladu při předvádění pohybů a výrazu přednesu slov, např. radostně (účastnící hry radostně slova vykřikují KARAMBÁ a mohou přidat radostný pohyb hlavou, "rozzářenou" mimiku, ruce vystřelují nad hlavu, při slově KASAMBÁ se to opakuje radostným třepetáním rukou a poslední radostné zvolání Á PIRUETA doprovodí radostná otočka), smutně bude vypadat úplně jinak, pohyby i slova budou pomalejší, tišší, svěšená ramena, povadlá mimika. Nálady se střídají: vesele, naštvaně, zlostně, zamilovaně, unuděně, uplakaně, otráveně, pyšně at

Související dokumenty

Pracovní situace

Školní družina a kritéria ČŠI
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Změna vnitřního řádu školní družiny
Vnitřní řád školní družiny
Záznamy o činnostech zpracování a školní družiny
Financování pedagogické práce ve školní družině - PHmax
Financování nepedagogické práce ve školní družině
Činnost školní družiny a školního klubu v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Zařazování vychovatelů do platových tříd
Spolupráce pedagogických pracovníků
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Začínající učitelé
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku

Poradna

Úplata za ŠD
Vrácení poměrné části úplaty za školní družinu pro žáky na distanční výuce
Uhrazení dluhu
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Přímá a nepřímá pedagogická činnost u vychovatele ŠD během dopolední činnosti
Pracovní smlouva „Vychovatelka ŠD a ŠK“
Vracení úplaty
Školní klub
Zřizovatel
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Úplata za zájmové vzdělávání
Pracovní náplň
Poplatky školní družina
Vychovatelka ŠD
Vybírání úplaty za zájm. vzdělávání
Zástupce ředitele školní družiny a školního klubu
Snížení úplaty za školní družinu
Školní družina a školní klub v církevní škole
Vnitřní informační systém školy – povinnosti při označování tříd
Vedení zájmového kroužku