Tandem v družině zaměřený na hudebně dramatické aktivity

Vydáno: 13 minut čtení

Pokud máte možnost vytvořit v družině tandem s kolegyní nebo kolegou, je skvělé se do toho pustit. Každý máme své silné a slabé stránky a je fajn, když vás kolega povzbudí a vyzdvihne vaše silné stránky, a naopak doplní vaše slabé stránky. Je to oboustranně výhodné a nejvíce si z těchto společných aktivit odnesou zúčastněné děti. Paní vychovatelka už může být okoukaná a s novou tváří přijde do družiny i nová energie. V příspěvku nabízím pro inspiraci několik aktivit ze společného tandemu, který jsme zaměřili na hudebně dramatické aktivity.

Tandem v družině zaměřený na hudebně dramatické aktivity
Jaroslava
Pachlová,
školní družina, ZŠ Stráž u Tachova
Na začátek si připomeneme aktivity, které jsou v družině zcela běžnou a obvyklou součástí družinových činností.
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=18865.jpg
Jednoduché tradiční pohybové, taneční a rytmické hry na začátek nové činnosti či na uvolnění:
Karamba, kasamba
Pohybová hra k vyjádření nálad a pocitů. Pod slovy hry si děti vlastně nic neumí představit, ale svým projevem jim dají určitý význam.
Slova zní: KARAMBA, KASAMBA, A PIRUETA!
Na slovo KARAMBA (jinak také caramba můžeme přeložit jako hrome!, k čemu!) se účastníci hry rozkročí a vzpažují ruce, na slovo KASAMBA zůstanou rozkročeni, ale předkloní se s třepetajícíma rukama dolů a na slova A PIRUETA
 
(otočka) se děti napřímí a otočí kolem své osy.
Vedoucí hry určuje náladu při předvádění pohybů a výrazu přednesu slov, např. radostně (účastnící hry radostně slova vykřikují KARAMBÁ a mohou přidat radostný pohyb hlavou, "rozzářenou" mimiku, ruce vystřelují nad hlavu, při slově KASAMBÁ se to opakuje radostným třepetáním rukou a poslední radostné zvolání Á PIRUETA doprovodí radostná otočka), smutně bude vypadat úplně jinak, pohyby i slova budou pomalejší, tišší, svěšená ramena, povadlá mimika. Nálady se střídají: vesele, naštvaně, zlostně, zamilovaně, unuděně, uplakaně, otráveně, pyšně at

Související dokumenty

Pracovní situace

Školní družina a kritéria ČŠI
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
Změna vnitřního řádu školní družiny
Vnitřní řád školní družiny
Záznamy o činnostech zpracování a školní družiny
Financování pedagogické práce ve školní družině - PHmax
Financování nepedagogické práce ve školní družině
Činnost školní družiny a školního klubu v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Zařazování vychovatelů do platových tříd
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Spolupráce pedagogických pracovníků
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Začínající učitelé
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Plán kontrolní činnosti - celý rok
Kalendář
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Nástroje vlastního hodnocení

Poradna

Školní družina a školní klub v církevní škole
Snížení úplaty za školní družinu
Vnitřní informační systém školy – povinnosti při označování tříd
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Úplata za zájmové vzdělávání
Pracovní náplň
Poplatky školní družina
Vychovatelka ŠD
Vybírání úplaty za zájm. vzdělávání
Úplata za ŠD
Vrácení poměrné části úplaty za školní družinu pro žáky na distanční výuce
Uhrazení dluhu
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Přímá a nepřímá pedagogická činnost u vychovatele ŠD během dopolední činnosti
Pracovní smlouva „Vychovatelka ŠD a ŠK“
Vracení úplaty
Školní klub
Zřizovatel
Vedení zájmového kroužku
Phmax a výkaznictví ve školní družině