Péče o pedagogický sbor aneb dobrý učitel je spokojený učitel

Vydáno:
Bez spokojených učitelů nemohou být spokojení žáci. Pro dobrou atmosféru ve škole je proto zásadní, aby vedení pedagogický sbor podporovalo a naslouchalo jeho potřebám. Vedení by mělo o svůj pedagogický sbor pečovat systematicky, podporovat ho v rozvoji, sdílet s ním fungující postupy a dělat vše pro to, aby se u zaměstnanců předešlo vyhoření. Pojďme se podívat, jak to funguje v ZŠ Lyčkovo náměstí v Praze a ZŠ Máchovo náměstí v Děčíně.
Péče o pedagogický sbor aneb dobrý učitel je spokojený učitel
Mgr.
Gabriela
Kermesová
a autorský tým Akčního plánu inkluzivního vzdělávání APIV B
Vize ředitele a koncept školy jako základní kámen
Jan Korda je ředitelem ZŠ Lyčkovo náměstí přes 16 let. Přišel do školy s jasnou vizí a té se drží. Postupně se díky svým zkušenostem, kurzům koučinku a poučení se z chyb naučil dobře motivovat učitele i další zaměstnance ve školev profesním i osobním rozvoji a budovat ve škole atmosféru důvěry. S bývalou ředitelkou ZŠ Máchovo náměstív Děčíně Alenou Tomáškovou souhlasí, že není nutné, aby se s učiteli shodli ve všem, ale učitelé v jejich škole by měli se základními myšlenkami a koncepcí školy souznít a chtít se dál rozvíjet. Pok

Související dokumenty

Pracovní situace

Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Virtuální hospitace: cesta k lepší škole
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na SŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v ZUŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na VOŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 2. stupni ZŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v jazykové škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Posouzení kvalifikace v případě souběhu více pedagogických pozic
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků - přechodná ustanovení
Přímá pedagogická činnost nad stanovený rozsah
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Minimální mzda státu EU a výjezdy škol do zahraničí

Poradna

Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Prodloužení zkušební doby
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Platová třída
Odměna za očkování