Kdo se vzdělává a pracuje na svém seberozvoji, je lídrem, který obstojíve své roli

Vydáno: 11 minut čtení

Chce-li ředitel školy vést své kolegy k trvalému rozvoji dovedností, musí v prvé řadě rozvíjet sám sebe. Akademie Libchavy nabízí sebezkušenostní výcviky pro vedoucí pracovníky škol – ředitele a zástupce – už 12 let. Cílem uceleného know-how dlouhodobých výcviků není jen předání znalostí a trénování dovedností, ale především sebepoznání a změna způsobu nahlížení na sebe i na druhé. Série textů provede čtenáře obsahem jednotlivých výcviků, pomůže zorientovat se v nabídce linky vzdělávání pro vedoucí pracovníky škol a osvětlí, v čem konkrétně může být dlouhodobé ucelené vzdělávání užitečné účastníkům výcviků a celé škole.

Kdo se vzdělává a pracuje na svém seberozvoji, je lídrem, který obstojíve své roli
Mgr.
Pavel
Škramlík
bývalý ředitel SSZŠ Litvínov; lektor, mentor, kouč Akademie Libchavy
V prvním díle třídílné série textů se zaměříme na důležitost sebevzdělávání vedoucích pracovníků škol, popíšeme základní linku dlouhodobého sebezkušenostního vzdělávání a podíváme se na obsahy a témata vstupního základního výcviku Ředitel koučem. Zároveň přineseme pohledy a zkušenosti účastníků kurzů na sebevzdělávání.
Ředitel školy je klíčovou osobností, která nastavuje vizi, kulturu a hodnoty organizace, ovlivňuje kvalitu vzdělávání, pracovní prostředí i celkovou atmosféru školy. Dnešní doba vyžaduje flexibilitu, inovativnost a ochotu neustále se učit – bez toho nelze v roli

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Školní družina a kritéria ČŠI
Řízení změny
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Řízení distanční výuky
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Měsíční plán zahájení školního roku
Začínající učitelé
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Kalendář
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Řeč těla (Média trénik)

Poradna

Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Rozsah PPČ u ředitele školy
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Odvolání ředitele střediska volného času
Započtená praxe ředitele
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Odvolání ředitele školy
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Výkon veřejné funkce
Granty
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby