Hrazení přímých nákladů ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

V letošní novele školského zákona byla schválena tzv. indexace, v rámci které by školy vzdělávající žáky se sociálním znevýhodněním v budoucnu mohly mít navýšené normativy na pokrytí potřeb žáků se sociálním znevýhodněním. Obdobnou formu dotace na hrazení přímých nákladů spojených se vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním si více než čtyři sta škol mohlo vyzkoušet už v projektu Podpora rovných příležitostí (NPI/MŠMT, 2022–2025). Jak tuto podporu školy využívaly? Jaké byly očekávané přínosy této podpory a na jaké překážky toto financování naráželo? A co lze z této projektové zkušenosti využít pro budoucí indexované financování?

Hrazení přímých nákladů ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Olga
Havlátová
garantka sociální intervence projektu PROP v Národním pedagogickém institutu ČR
Doc. PhDr.
Zbyněk
Němec
Ph.D.
expert pro přípravu reformy projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) v NPI ČR
Mgr.
Tomáš
Machalík
Ph.D.
ředitel odboru Podpora žáků, poradenství a společné vzdělávání, NPI ČR