Pro školy je výhodné posílit participaci rodičů

Vydáno:

Školy mají povinnost vzdělávat, děti mají povinnost se vzdělávat. Ale co rodiče a jejich role? Všichni se asi shodneme, že důležitou rolí rodičů z pohledu vzdělávání je připravit pro dítě podmínky, aby se mohlo vzdělávat, mělo podporu, klid, pracovní místo a nezbytné školní pomůcky. Ale trochu opomíjená, a přitom oboustranně přínosná, je i aktivní role rodiče coby partnera školy. Z bojového ONI (rodiče) je dobré se přesunout na MY (spolupracovníci). Od rodičů totiž mohou přicházet nové inspirace, podněty, návrhy, důležitá zpětná vazba

 

Spolupráci, komunikaci a
důvěru je třeba budovat
. Jednotlivé rodičovské role se nám navzájem prolínají a ovlivňují. Ve vztahu ke škole a učení se jako klíčové dnes ukazují zejména osobní charakteristiky rodin, sociálně-ekonomické podmínky, ve kterých děti vyrůstají a žijí.
Vyrovnávat
tyto i další
nerovnosti
a umožnit přístup ke kvalitnímu vzdělávání všem je stálý cíl, který se daří naplňovat jen velmi pomalu. Proto si ministerstvo školství ve své
Strategii 2030+
, s jejíž pomocí chce školství v příštích deseti letech