Odpovědnost ředitele školy za výsledky vzdělávání každého konkrétního žáka

Vydáno:

Tento text má za cíl přiblížit odpovědnost ředitele školy za výsledky vzdělávání každého žáka školy. Impulsem k jeho sepsání jsou zkušenosti mnohých ředitelů škol s inspekční činností České školní inspekce, která se jich táže: „Pane řediteli / paní ředitelko, jakým způsobem sledujete výsledky vzdělávání vašich jednotlivých žáků a jak na to reagujete při činnosti školy?“

Inspektoři přitom vychází z hodnoticích kritérií České školní inspekce, mezi nimiž nalezneme i kritérium 5.1. To je např. ve vztahu k základnímu vzdělávání žáků formulováno takto:

„Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními.“ A v popisu kritéria je výslovně zmíněna i odpovědnost vedení školy: „Vedení školy a pedagogové průběžně uplatňují sdílený systém k získávání aktuálních informací o výsledcích vzdělávání každého žáka a sledování jejich vzdělávacích pokroků. Tento systém je vhodně nastaven vzhledem k podmínkám školy a potřebám žáků a umožňuje škole podávat objektivní informace o výsledcích a pokroku všech skupin žáků. Škola se zjištěnými vzdělávacími výsledky dlouhodobě cíleně zabývá a dokáže z nich podle potřeby přijímat efektivní opatření ke zlepšování vzdělávacích výsledků žáků. Účinnost při

Související dokumenty

Pracovní situace

Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Zákonný zástupce
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Jak má postupovat ředitel školy v případě, že učitel odmítne nosit roušku?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách

Poradna

Nahrazení zkoušky z cizího jazyka v profilové části maturitní zkoušky výsledkem standardizované zkoušky
Změna ředitele v soukromé škole
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Přijímací řízení na VOŠ a opakování 1. ročníku
Rozsah PPČ u ředitele školy
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Vyzvedávání dítěte za ŠD opilým zákonným zástupcem
Právo na poskytování informací
Proplacení přespočetných hodin za suplování řediteli školy
Specializační příplatek
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Započtená praxe ředitele
Odvolání ředitele střediska volného času
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Cestovní náhrady při pracovní cestě
Ředitel školy a pracovní smlouva
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)