Odpovědnost ředitele školy za výsledky vzdělávání každého konkrétního žáka

Vydáno:

Tento text má za cíl přiblížit odpovědnost ředitele školy za výsledky vzdělávání každého žáka školy. Impulsem k jeho sepsání jsou zkušenosti mnohých ředitelů škol s inspekční činností České školní inspekce, která se jich táže: „Pane řediteli / paní ředitelko, jakým způsobem sledujete výsledky vzdělávání vašich jednotlivých žáků a jak na to reagujete při činnosti školy?“

Inspektoři přitom vychází z hodnoticích kritérií České školní inspekce, mezi nimiž nalezneme i kritérium 5.1. To je např. ve vztahu k základnímu vzdělávání žáků formulováno takto:

„Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními.“ A v popisu kritéria je výslovně zmíněna i odpovědnost vedení školy: „Vedení školy a pedagogové průběžně uplatňují sdílený systém k získávání aktuálních informací o výsledcích vzdělávání každého žáka a sledování jejich vzdělávacích pokroků. Tento systém je vhodně nastaven vzhledem k podmínkám školy a potřebám žáků a umožňuje škole podávat objektivní informace o výsledcích a pokroku všech skupin žáků. Škola se zjištěnými vzdělávacími výsledky dlouhodobě cíleně zabývá a dokáže z nich podle potřeby přijímat efektivní opatření ke zlepšování vzdělávacích výsledků žáků. Účinnost při

Související dokumenty

Pracovní situace

Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Zákonný zástupce
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Jak má postupovat ředitel školy v případě, že učitel odmítne nosit roušku?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky

Poradna

Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Změna ředitele v soukromé škole
Nahrazení zkoušky z cizího jazyka v profilové části maturitní zkoušky výsledkem standardizované zkoušky
Předávací protokol, předání školy
Týdenní úvazek ředitele vykonávajícího i funkci výchovného poradce
Nástup nového ředitele a opětovné jmenování stávající zástupkyně ředitele základní školy
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Rozsah PPČ u ředitele školy
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Vyjádření k doporučením inspekční zprávy a zpráva o odstranění nedostatků a přijatých preventivních opatření obsažených v protokolu o kontrole
Odvolání ředitele střediska volného času
Započtená praxe ředitele
Rozsah PPČ ředitele ZŠ
Ředitel školy a pracovní smlouva
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)