Adolescence

Vydáno: 7 minut čtení

Když se zdá, že puberta našich dětí/žáků je za námi, mnozí si zhluboka oddychneme. Jenže i následující vývojové období, adolescence, má svá úskalí. Puberta neskončí ze dne na den. Leckdy sice některé nepříznivé projevy příjemně ustupují, ale jiné se zase až nepříjemně drží či opakovaně vracejí. Některé problémy se objeví zcela nově. Navíc u každého dospívajícího probíhá toto období intenzivního hledání a zkoumání i bojů se sebou samým i s autoritami odlišně. Takže pak jsou někteří adolescenti plně komponovaní, vcelku přiměřeně studují, věnují se ušlechtilým koníčkům, zatímco jiní tu a tam nebo i permanentně, především slovně, bojují se světem dospělých. Utápí se v pochybnostech, odmítání rodinného i společenského fungování. A my můžeme získat dojem, že vlastně nedělají nic pořádného, nebo dokonce že nedělají vůbec nic.

Adolescence
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Základní úkol tohoto vývojového období v dnešní době ve vyspělé společnosti je pro všechny stále formální vzdělávání. My starší to bezpochyby víme i na základě vlastních životních zkušeností, takže jim říkáme:
Udělej si maturitu / vyuč se a pak u

Související dokumenty

Pracovní situace

Školní psycholog na střední škole
Náplň práce školního psychologa
Supervizní a intervizní činnost ve školském a školním poradenském systému
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
VP a další poradenští pracovníci
VP a pedagogicko-psychologická poradna
Školní psycholog na základní škole
Zařazování do platových tříd - psycholog
ADHD v předškolním věku
ADHD ve školním věku
ADHD v období dospívání (adolescence)
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
ČOSIV - odborná pomoc zdarma
Psychologická a psychoterapeutická pomoc cizincům postiženým válkou na Ukrajině

Poradna

Stanovení počtu skupin na odborném výcviku za účelem určení počtu zástupců ředitelů/VUOV
Kvalifikace
Pomůcky
Vyživovací povinnost
Platnost zkoušky
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů SŠ
Pedagogický dohled na akcích mimo školu
Uznání částečného dosaženého vzdělání
Vedení souvislé praxe na střední průmyslové škole