Osobnostní rozvoj pedagogů pomocí metodiky Dobrý začátek

Vydáno: 12 minut čtení

Na následujících řádcích se blíže podíváme na to, jak metodika Dobrý začátek® ovlivňuje osobnostní nastavení samotného pedagoga, mění jeho zaběhnuté modely myšlení směrem k pozitivnímu nastavení, pomáhá mu opouštět každodenní rutinu, stereotypy a zažitá schémata v chování, vede ho k proaktivnímu jednání a také k reflektování situací ve třídě.

Osobnostní rozvoj pedagogů pomocí metodiky Dobrý začátek
Elge
Havrdová
Ph.D.
garantka metodiky Dobrý začátek®, Schola Empirica, z. s.
Mgr.
Anna
Petrová Kubešová
metodička projektu Dobrý začátek®, Schola Empirica, z. s.
Důležitost pedagoga ve formování dětí v mateřské škole
Předškolní vzdělávání představuje elementární vzdělanostní základ, který, jak zmiňuje Švarcová,
„dítěti otevírá cestu celoživotního rozvoje a učení”
. Pedagog podporuje děti vytvářením podnětného a bezpečného prostředí, nabízením činností podporujících sociální a emoční rozvoj a dostatečným věnováním pozornosti. Vede děti k samostatnosti a odpovědnosti (za učení, rozvoj, chování a jeho důsledky). Veškeré úsilí působit na děti pozitivně a kultivovat je již od raného věku s sebou přináší velký závazek. Aby mohl pedagog těmto závazkům dostát, je klíčové, aby sám byl celistvou a ukotvenou osobností, která se stále vzdělává a zvyšuje své znalosti a dovednosti.
Důležitost sociálních a emočních dovedností ve 21. století
Mezi klíčové oblasti, na které bychom se měli v d

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Rozvoj pedagogických pracovníků
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Návštěva u lékaře
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Stávka ve sporu o uzavření kolektivní smlouvy, Stávka dle Listiny základních práv a svobod
Adaptace zaměstnanců
Pojetí vzdělávání zaměstnanců
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Prohlubování kvalifikace pedagogických pracovníků
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Ochrana pedagogů
Závodní stravování
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Učící se komunity učitelů

Poradna

Mzdové náklady na kuchařky v mateřské škole
Přijetí dítěte do MŠ po odvolání a registrační číslo
Adaptační doba pro dítě v MŠ a možnost vyloučení
Příspěvek z FKSP na obědy u školky
Navýšení kapacity školní jídelny
Možnost současného přihlášení dítěte ve dvou mateřských školách
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Docházka do MŠ v předškolním roce dítěte
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce