Aktuality v návrzích legislativních změn upravujících financování podpůrných pozic ve školách

Vydáno: 10 minut čtení

Novinky ve školské legislativě stejně jako návrh rozpočtu školství na příští rok zjevně motivuje spíše snaha šetřit za každou cenu než zájem dětí a pracovníků škol. V legislativním procesu je dlouhodobě nejen řadou aktérů kritizovaná novela školského zákona (č. 561/2004 Sb.), která zavádí parametrizaci asistentů pedagoga, ale také novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, která snižuje dotaci ze státního rozpočtu na personální podpůrná opatření. A aby toho nebylo málo, také změna nařízení č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, která navrhuje snížit PHmax o 6 %, omezí školám dotace na odučené hodiny financované ze státního rozpočtu a sníží možnost individualizace a diferenciace výuky.

Aktuality v návrzích legislativních změn upravujících financování podpůrných pozic ve školách
Mgr.
Lenka
Hečková
odborná
PhDr.
Lenka
Felcmanová
Ph.D.
předsedkyně Society for All, z. s
Tato kumulovaná úsporná opatření přicházejí v době, kdy školy čelí vysokému nárůstu žáků s obtížemi v oblasti duševního zdraví i náročným chováním v důsledku celospolečenských krizí, kterým je naše společnost souvisle již několik let vystavena. Tyto návrhy změn spojené i s návrhem nezahrnout asistenty pedagoga a odborné podpůrné pedagogické profese do skupiny pedagogických pracovníků, kterým bude garantová

Související dokumenty

Pracovní situace

Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Novela maturitní vyhlášky
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Novela školského zákona
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Právní předpisy týkající se žáků-cizinců
Činnosti zajišťované v „malotřídních“ školách
Legislativní rámec vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami daný školským zákonem
Výchovná opatření a jejich zveřejňování
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Integrace a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků – metodická podpora ze strany České školní inspekce
Schvalování útoku na Ukrajinu žákem z právního pohledu

Poradna

Doprovod do školy
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Jmenování ředitele
FKSP
ONIV
Dotace
Pracovní sešity
FKSP
FKSP
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Cestovní náklady v případě cesty na soutěž - odborná poradna, odpověď na dotaz
Zahraniční výjezd ředitele školy - odborná poradna, odpověď na dotaz
Cestovní náhrady při cestě na školení - odborná poradna, odpověď na dotaz
Čipy ve školní jídelně - odborná poradna, odpověď na dotaz
FKSP a Flexi passy
Volby do školské rady
Dohoda o výkonu práce z domova
Úplata za zájmové vzdělávání
Směrnice
Pracovní náplň

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Vyhlášky

27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

Nařízení vlády

123/2018 Sb. o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, obcí nebo svazkem obcí