Nerovnosti ve vzdělávání mají často velmi prozaické příčiny a řešení je nutné hledat v mezioborovém přístupu. Text nabízí krátký souhrn nyní již dobře zmapovaných informací. Článek vychází mimo jiné z podkladového textu Jana Zemana (PAQ Research) pro online publikaci Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele škol, kterou vydal EDUin.
Publikace Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele: Nerovnosti ve vzdělávání, jejich časté příčiny a možná řešení
Mgr.
Lucie
Slejšková
analytička a editorka EDUinu
České školství, toho času segregované
Národní pedagogický institut vydal nedávno tzv. mapu spádovosti. Je to skvělý nástroj, který ukazuje poněkud méně skvělou situaci v některých obcích. Na adrese https://mapaspadovosti.zapojmevsechny.cz/ lze jednoduše vizualizovat segregaci v ČR, jak probíhá prostřednictvím nastavení spádových obvodů v obci. Pokud si tato zjištění propojíme ještě s daty v tzv. mapě zadlužení (mapazadluzeni.cz), zjistíme, že zjednodušeně se dá říci, že v každé obci se nacházejí děti z rodin v exekuci nebo z těžkých sociálních