Když se region rozhodne podporovat technické a digitální vzdělávání v MŠa ZŠ

Vydáno:

V oblasti Kolínska, se díky práci organizací MAS Podlipansko a MAS Zálabí, které tu působí, a za podpory města Kolín již několikátým rokem daří podporovat regionální vzdělávání v rámci projektu Místní akční plán vzdělávání. Jednou z jeho největších aktivit je podpora polytechnického a následně digitálního vzdělávání u předškoláků a dětí mladšího školního věku, a to formou programů Malá technická univerzita a Malá digitální univerzita (DIGI bez DIGI).

Technika je základ
Již třetím rokem se v mateřských a základních školách (1.a 2. třídy) Kolínska konají
lekce technického vzdělávání programu Malá technická univerzita
. Do škol dojíždějí zkušení lektoři – odborníci z praxe – a provázejí děti jednotlivými technickými tématy, jako je například Stavitel mostů, Malý vodohospodář či Malý energetik. V rámci hodinového programu si tak děti osvojí řadu technických dovedností a seznámí se s technickými profesemi.
„Forma, kterou MTU používá, je vlastně „škola hrou“ a podle nás je to ta nejlepší vzdělávací forma pro děti, protože si vůbec neuvědomují, že se vzdělávají, mají to jako hru, která je baví, jsou do ní vtaženy a přitom se učí. A to nejenom technické znalosti, ale také dovednosti jako práce v kolektivu, vztah k manuální zručnosti, rozvoj jemné motoriky,“ uvádí Ing. Monika Kožinová, koordinátorka vzdělávání MAP II na Kolínsku.
Místní akční plán

Související dokumenty

Pracovní situace

Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Plány činnosti - srpen 2021
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy
Reforma financování - základní školy, mateřské školy
Reforma financování - vliv na rozpočet základní a mateřské školy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Šablony od A do Z
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Metodika pro MŠ a ZŠ pro konání tzv. zvláštního zápisu
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Novela vyhlášky o školním stravování
Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení

Poradna

Navýšení kapacity školní jídelny
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Sloučení škol
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Uzavření MŠ v době ředitelského volna na ZŠ v rámci jedné organizace
Proplácení nadúvazkových hodin zástupce ředitele základní školy
Mzdové náklady na kuchařky v mateřské škole
Přijetí dítěte do MŠ po odvolání a registrační číslo
Adaptační doba pro dítě v MŠ a možnost vyloučení
Uznaní kvalifikace učitelce praktických činností na ZŠ
Příspěvek z FKSP na obědy u školky
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost současného přihlášení dítěte ve dvou mateřských školách
Zdanění čerpání fondu u příspěvkové organizace
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Kvalifikace učitelky ZŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost