Subjektivní střípky z konference Neurověda ve vzdělávání

Vydáno: 8 minut čtení

Co potřebujeme k učení? Z neurovědního úhlu pohledu je základním předpokladem mozek. Při zkoumání různých fází učení, rozhodování, odpovědnosti, etického chování apod. jsou v centru zájmu aktivity a zapojení jednotlivých částí mozku, které lze díky zobrazovacím metodám sledovat takříkajíc v přímém přenosu. Mnohé poznatky mají význam i pro pedagogy a letošní, 9. ročník konference Neurověda ve vzdělávání ukázal, že o ně mají zájem.

Subjektivní střípky z konference Neurověda ve vzdělávání
PhDr.
Daniela
Kramulová
publicistka ve vzdělávání
Faktorů, které ovlivňují, podporují nebo naopak ztěžují učení, je celá řada. Výzkumy potvrzují, že k rozvoji dětského mozku a jeho potenciálu k učení už od předškolního věku přispívá multimodalita, zapojení a kombinace různých smyslových, motorických a kognitivních složek při komunikaci a postupném objevování světa, při

Související dokumenty

Pracovní situace

Finanční gramotnost - modelové úlohy
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Nastavení strategie výuky na dálku
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
IVP v praxi školních a školských poradenských pracovníků (se zaměřením pro podporu žáků s mentálním postižením)
Začínající učitelé
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Příprava školy na kontrolu České školní inspekce
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Právní normy regulující řízení pedagogických procesů
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Kariérové poradenství
Oblasti plánování zaměstnanců
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace

Poradna

Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj