Kinetická metoda jako metoda založená na síle otázek

Vydáno: 9 minut čtení

Kreativita je klíčová dovednost 21. století. Lidé ji potřebují v osobním životě i při práci. Pomáhá řešit složité společenské, sociální a environmentální výzvy. Stává se tématem, jehož důležitost se vyzdvihuje samozřejmě i ve školách. Právě učitele by proto mohl zaujmout nový mezinárodní projekt šesti evropských zemí. Ten pod vedením českého týmu vytvořil novou, inovativní metodu, která mění dosavadní postupy při řešení problémů, vzdělávání a týmové práce. Takzvanou kinetickou metodu, založenou především na kreativitě. Autoři při vývoji spolupracovali se stovkou uživatelů. Jedním z nich byla i lektorka a manažerka Aneta Bednářová, ředitelka a zakladatelka neziskové organizace Genesis. A s ní jsme si o kinetické metodě povídali.

Kinetická metoda jako metoda založená na síle otázek
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Proč je podle vás kreativita důležitá?
Díky kreativitě je náš život plnější, barevnější, zábavnější. Kreativita vstupuje do mnoha oblastí našeho života, jak osobního, tak pracovního. Můžeme říci, že náš život obohacuje.
Zaměřím-li se na důležitost kreativity ve vzdělávání, je silně propojena s kritickým myšlením, schopností vyhodnocovat situace, umět si poradit, vyřešit problém, s flexibilitou – tedy schopnostmi, které jsou klíčové pro život ve 21. století. Kreativita je také základem pro inovace. Podněcuje v nás přístup „nebát se“, zkoušet,

Související dokumenty

Pracovní situace

Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Vzdělávání koordinátorů EV
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Nastavení strategie výuky na dálku
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Řízení změny
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Zákonný zástupce
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon