Dobrý učitel může žáka nasměrovat i v dospělém životě

Vydáno: 8 minut čtení

Dalším finalistou ankety Zlatý Ámos, s nímž jsem měla možnost pořídit rozhovor, je vítěz Ámose sympaťáka Libor Mitana ze Základní školy Němčice nad Hanou. Tam jako učitel matematiky, zeměpisu a informatiky působí už víc než 25 let. Do online hlasování, které pořádala v rámci této kategorie ČT Déčko, se zapojilo neuvěřitelných 15 tisíc diváků. „Není správné vynucovat si pozornost křikem, příkazy nebo zákazy. Když učitel dělá věci tak, jak se dělat mají, děti ho budou přirozeně napodobovat. Bonus je potom smysl pro humor, schopnost bavit se i o normálním životě. Zrovna dnes mi jeden z žáků ukazoval motorku, kterou mu rodiče koupili. Zabředli jsme do hovoru, povídali si o tom, kde jezdí, jak se mu daří… Snažím se s dětmi nemluvit z pozice nadřízeného.“

Dobrý učitel může žáka nasměrovat i v dospělém životě
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Jaké to je, být nejsympatičtější učitel? Máte z ocenění radost?
Vlastně je to takový zvláštní pocit, protože já si jako nějaký obrovský sympaťák nepřipadám. Myslím si, že jsem docela obyčejný učitel. Mám spoustu kolegyň a kolegů, kteří mohli být na mém místě. Včetně dalších pěti finalistů, protože to byli strašně fajn lidi. Zkrátka učitelé, jací mají být! Ale samozřejmě mě to moc těší, nejen samotné ocenění, ale i vlna podp