V rámci funkčního vzdělávání se současní i budoucí vedoucí pedagogičtí pracovníci nezabývají jen teorií, ale průběžně ji doplňují i praxí. A ve stejném duchu se nesou i jejich závěrečné práce. V minulém akademickém roce na Katedře andragogiky a managementu vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze obhájila svou bakalářskou práci zaměřenou na využití hospitační činnosti Kristýna Volhejnová. Vzhledem k aktuálnosti tématu a jeho využitelnosti v praxi ředitelek mateřských škol jsme požádali Kristýnu o rozhovor.
Hospitace a jejich využitelnost v praxi
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK, lektorka, konzultantka a mentorka
Nejste ještě ve vedoucí funkci, a přesto jste se rozhodla studovat školský management. Z jakých důvodů?
Jednou bych se chtěla do vedoucí funkce dostat a teď, respektive před třemi lety jsem měla možnost jít studovat, a tak jsem jí využila. Navíc ve školství je možnost kariérního růstu omezená a toto studium otevírá dveře do vedoucích pozic. Ke studiu konkrétně na Karlově univerzitě mě určitě inspirovala má sestra, která studium školského managementu absolvovala. Mluvily jsme o něm a líbily se mi předměty, obsahy přednášek i formy výuky