Od teorie k praxi: Společná výuka běžných a speciálních tříd v číslech

Vydáno: 6 minut čtení

Výuka cizích jazyků, výchovné předměty či celoškolní projektové dny. To jsou některé z odzkoušených možností realizace společné výuky běžných a speciálních tříd. Ve školním roce 2019/2020 probíhala v těchto podobách společná výuka v 97 základních školách. Česká školní inspekce (ČŠI) nasbírala data z těchto škol a ve své tematické zprávě se pokusila rozklíčovat, jaké jsou hlavní přínosy společné výuky nejen pro znevýhodněné žáky, kde se skrývají její úskalí a jaký druh podpory školám pro rozšíření tohoto trendu stále chybí.

Od teorie k praxi: Společná výuka běžných a speciálních tříd v číslech
Mgr.
Eliška
Uvírová
scénáristka vzdělávacích kurzů, lektorka
V rámci šetření byly zkoumány základní

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
ADHD v období dospívání (adolescence)
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Školní psycholog na střední škole
Školní psycholog na základní škole
Přehled situací, kdy je doporučení či součinnost školského poradenského zařízení nezbytnou podmínkou pro úkony ve vzdělávání
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Výchovný poradce a žáci s SVP
VP a speciálně pedagogické centrum
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Individuální výchovný plán
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Legislativní rámec vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami daný školským zákonem
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
Metodická informace pro školská poradenská zařízení

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Vyhlášky

248/2019 Sb. , kterou se mění vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů