Produktivní porada vyžaduje více než jen požádat přítomné osoby, aby v tichu poslouchaly. Schůzky navržené s větším důrazem na spolupráci, účast a samořízení podněcují účastníky, aby se zapojili do konverzace a sdíleli své cenné nápady. Většina lidí má něco, čím by mohli a chtěli přispět, a nebaví je sedět a pasivně poslouchat. K oživení týmových schůzek, podnícení účasti a zapojení vašich zaměstnanců se můžete inspirovat různými formáty – tedy způsoby, jakými je schůzka organizována a řízena. Ty staví tradičně zažité zkušenosti na hlavu: na poradách se vůbec nemusí sedět, ne vždy probíhá porada v zasedačce, a dokonce je myslitelné, že není stanoven přesný program a řízení je ponecháno na samotných účastnících. V tomto textu uvádíme některé standardní i méně obvyklé, avšak výzkumně podložené formáty porad, které stojí za to vyzkoušet.
Vyzkoušejte inspirativní formáty, aby se na poradách lidé skutečně radili
Vydáno:
15 minut čtení
Vyzkoušejte inspirativní formáty, aby se na poradách lidé skutečně radili
PhDr.
Jan
Voda
Ph.D., MBA
ředitel základní školy Wonderland Academy
Zkraťte čas: denní porady ve stoje
„Daily standup meetings“ jsou v mnoha firmách běžnou praxí, která poskytuje 15 až 20 minut potřebných k tomu, aby se lidé sešli a naplánovali následující 24hodinové období. Každodenní standup meetingy neslouží ani tak k řešení problémů, jako spíše k jejich identifikaci. Je důležité, aby se schůzka konala v čase, který vyhovuje všem členům týmu. Na denních poradách se obvykle kladou
tři otázky
:*
Na čem jste pracovali včera?
*
Jaké máte cíle na dnešek?
*
Brání vašemu pokroku něco, s čím bychom vám mohli pomoci?
Ačkoli se tyto otázky zdají být poměrně jednoduché, pomáhají uvést
celý tým na stejnou vlnu
ohledně toho, jaké úkoly ještě čekají na dokončení a zda se cíle posouvají na základě výsledků předchozího dne. Denní standup schůzky se často konají
podle jednotlivých oddělení
, protože málokdy má smysl, aby se na 15minutové ranní schůzce sešla celá organizace.Na standup se musí dostavit včas
celý tým
a společně z něj odejít. Základním pravidlem je, že by měl mluvit vždy jen jeden člověk, a sdílí se je