Učit se dá i jinak: s iPadem, divadlem, výlety i důvěrou, říká finalistka Zlatého Ámose

Vydáno: 8 minut čtení

Regína Hajná věří, že škola může být místem radosti, vztahů a skutečného růstu. Její hodiny jsou plné emocí, smíchu, divadla i moderních technologií – a děti díky tomu často zapomenou, že se vlastně učí. Namísto známek si odnášejí zážitky, nové dovednosti a pocit bezpečí. Učí srdcem, s jiskrou a nevyčerpatelnou energií, kterou dokáže přenést i na své okolí. Finalistka Zlatého Ámose se netají tím, že za největší ocenění považuje chvíle, kdy jí děti řeknou: „My jsme se vlastně učili, ale vůbec to tak nevypadalo.“ A když jí pak ke Dni učitelů připraví korunovaci se šerpou „Pro nás jste Zlatý Ámos vy“, ví, že její práce má hluboký smysl.

Učit se dá i jinak: s iPadem, divadlem, výlety i důvěrou, říká finalistka Zlatého Ámose
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Vaši kolegové vás přirovnávají ke „Komenskému v sukni“. Co na to říkáte? Vnímáte se tak trochu taky?
To je krásné přirovnání, ale sama bych si to netroufla říct. Snažím se svou práci dělat tak, aby učení děti bavilo. Připravuji různé aktivity, díky kterým látku lépe pochopí, aniž by si uvědomovaly, že se právě učí. Často mi pak říkají: „My jsme si vl

Související dokumenty

Pracovní situace

Strategické řízení a plánování v digitální škole
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Začínající učitelé
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Autorská díla a multimodální AI - střípky ze světa postupujícího vývoje AI
Používání učebnic v základní a střední škole
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Oblasti plánování zaměstnanců
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Organizace odborné praxe - směrnice
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace

Poradna

IVP
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Prodloužení zkušební doby
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy