Když se žák trápí...

Vydáno: 9 minut čtení

Zapomenout úkol nebo pohořet při písemce může občas i ten nejlepší žák či žákyně. Stejně tak mívají i pohodoví školáci občas smolný den, kdy je rozzlobí či rozlítostní maličkost. Pokud však zhoršení školních výsledků a změny v chování trvají delší čas, je to signál, že dotyčný prochází nějakým psychicky náročným obdobím…

Když se žák trápí…
PhDr.
Daniela
Kramulová
publicistka ve vzdělávání
Na prvním stupni tráví většinu času se svými žáky třídní učitelé. Díky tomu mají větší příležitost registrovat změny v jejich chování. Na druhém stupni to může být náročnější. Nejen proto, že výuka je ve znamení střídání oborových pedagogů ve třídách, ale i kvůli projevům puberty, která s sebou přináší výkyvy nálad, chuť různými způsoby provokovat i viditelně dávat najevo odtažitost od světa dospělých. Stává se, že i dosud relativně bezproblémoví žáci s dobrým prospěchem „odměňují“ svou pozorností především pedagogy, kteří jsou jim sympatičtější, případně učí předměty nebo konkrétní témata, která dotyčného zajímají. Když třídní učitel zaregistruje od svých kolegů sig